- Helt rätt! Personligen ycker jag att det inte alls gör något att man inbland får meddelandet "the network is busy" med tanke på hur sällan det händer och med tanke på att forumet är gratis.
Håller med dig om att det är fel att få betala för att vara med och diskutera. Dels är det trist att allt mer på internet blir just betaltjänster, och dels tror jag att forumet inte skulle ha kvar bråkdelen av alla besökare. Titta på hur det har gått för exempelvis onlinespel som tidigare var gratis - Teslatron är ett bra exempel. För er som inte vet vad det är kan man säga att det går ut på att skjuta ner varandra med hjälp av laserstrålar - i 2d-grafik...
För några år sedan var det mycket populärt. Jag och några kompisar, samt många med oss, fick många timmars spelglädje men tröttnade så småningom på allt "laggande". För en tid sedan gick jag in på sidan igen för att 'kolla läget' och fick då se att det hade blivit betalspel. "5 players online, 4 of them currently in a play" lät inte heller speciellt lovande.
Vad jag vill säga är att det förmodligen inte skulle bli någon succé om forumet övrgick till betaldito.