Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-21, 11:15   #8
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Lightbulb

Citat:
Ursprungligen postat av vl
SVTTL dog ut när debatten om huruvida de virtuella tågbolagen marknadsför sig som virtuella eller inte. Det var också alldeles för lätt tjäna pengar och det fanns några bolag som bara växte och växte. Tillåtet, men inte snyggt.
Nä, lägg upp SVTTL på ett liknande sätt som amerikanarna har gjort med sina virtuella bolag istället:
1. SVTTL ger ut aktiviteter på t ex KMJ eller JBJ.
2. Man tjänar bara lön på de egna aktiviteter man kör.
Ju fler kilometer man kör desto mer pengar tjänar man. och högre rang får man.

Exempel:
Om man bara kör 3-5 km om dagen så har man rang som växlare och tjänar därmed bara 150 VSEK, men kör man t ex 50 till 200 km per dag så kankse man har en rang som lokledare och tjänar 300 VSEK.

Du kör precis så lite eller så mycket du själv vill.

2. Man måste efter avslutad aktivitet spara utvärderingsloggfilen (Save evaluation) och bifoga den i ett mail den till den som är ansvarig för SVTTL.
Dels som ett bevis på att man kört aktiviteten, dels som en "lönespecifikation"

3. Man får minuspoäng om t ex man kört mott rött, gått i nödbroms etc.

4. Ju mer man kör desto mer pengar tjänar man (d vs man tjänar inga pengar på AI-trafiken). Har man däremot fler egna förare i sitt bolag så blir det fler
utvärderingsloggfiler att maila till SVTTL = Mer pengar.

Allla lokförare hamnar sedan på en "10 i topplista" på SVTTLs hemsida där den som kör mest också har den högsta rangen och den högsta lönen!

Då kanske SVTTL skulle bli rättvisare och enklare att sköta.
  Svara med citat