![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 | |
Guest
Inlägg: n/a
|
![]() Citat:
1. SVTTL ger ut aktiviteter på t ex KMJ eller JBJ. 2. Man tjänar bara lön på de egna aktiviteter man kör. Ju fler kilometer man kör desto mer pengar tjänar man. och högre rang får man. Exempel: Om man bara kör 3-5 km om dagen så har man rang som växlare och tjänar därmed bara 150 VSEK, men kör man t ex 50 till 200 km per dag så kankse man har en rang som lokledare och tjänar 300 VSEK. Du kör precis så lite eller så mycket du själv vill. 2. Man måste efter avslutad aktivitet spara utvärderingsloggfilen (Save evaluation) och bifoga den i ett mail den till den som är ansvarig för SVTTL. Dels som ett bevis på att man kört aktiviteten, dels som en "lönespecifikation" 3. Man får minuspoäng om t ex man kört mott rött, gått i nödbroms etc. 4. Ju mer man kör desto mer pengar tjänar man (d vs man tjänar inga pengar på AI-trafiken). Har man däremot fler egna förare i sitt bolag så blir det fler utvärderingsloggfiler att maila till SVTTL = Mer pengar. Allla lokförare hamnar sedan på en "10 i topplista" på SVTTLs hemsida där den som kör mest också har den högsta rangen och den högsta lönen! Då kanske SVTTL skulle bli rättvisare och enklare att sköta. |
|
![]() |