Visst ja,
nu kommer jag ihåg varför man inte kan göra load/unload i Högberga. Anledningen är som följer:
Jag har gjort aktiviteterna så att huvudpath för alla tåg är mot huvudspåret och så har jag en passing path till sidospåret. Det blir lite roligare då eftersom man, om man kör samma aktivitet, antingen kan komma på huvudspåret eller sidospåret (beroende om man själv eller det mötande AI-tåget närmar sig stationen först). Det kan alltså bli lite variation i samma aktivitet beroende på hur man kör. Dessutom har jag fått för mig att MSTS får det lättare att lägga tågmöten om man gör så.
Det finns dock en nackdel, och det är att när man hamnar på sidospåret (dvs i passing path) så kommer man inte till den plattform som man satt upp i aktivitetseditorn och då kan man inte göra load/unload. Dessutom; när AI-tågen kommer på en passing path så stannar de inte vid stationen utan kör förbi eftersom de inte passerar den plattform där de ska stanna.
Jag ska (någon gång) göra om aktiviteterna eftersom tågen kör vänstertrafik på dubbelspåret medans det är högertrafik i verkligheten. Kanske vore läge att försöka sig på fasta tågvägar då.
Varför du får send/don't send vet jag inte, det funkar bra hos mig. Jag gjorde följande (Mazz kan väl kommentera huruvida det är rätt / onödigt mycket):
1) Kollade att min tsection.dat (i GLOBAL-mappen) hade versionsnummer 00031.
2) Installerade ScaleRail_W_High.zip, ScaleRail_C_High.zip, ScaleRail_C_High_Modern.zip, SR_Common_Textures.zip, SR_W_Wood_LightGrey.zip, SR_C_Wood_LightGrey.zip, SR_C_Concrete_LightGrey.zip
3) Installerade LB_05.zip, LB_signalpatch.zip, LB_aktiviteter.zip (i den ordningen, valde 'Skriv över befintliga filer')
4) Kopierade ScaleRails TEXTURE-mapp till LB (valde 'Skriv över befintliga filer')
Mvh Mikael
PS. Om du kör explore route, kan du köra förbi Högberga då? DS
|