![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Någon här som kan asp?
Ta gärna kontakt med mig då. Scenario: Jag har laddat hem ett script som heter "Issue Manager" http://www.ultraapps.com/downloads/I..._v2.12_asp.zip Ett demo på scriptet finns här http://www.ultraapps.com/IssueManager/ (dock körs det på asp.net men funktionen är den samma) I progget kan man registrera olika aktiviteter. Vidare finns det en fritextsökning som söker på namnet man angivit vid registrering av aktiviteten. Det jag vill är att fritextsökningen istället söker på datumet. Skriver jag t.ex 2003-02* ska jag få en listning av alla aktiviteter som är registrerade under februari månad Jag har fått tips om att använda openrs rsdate, "select * from issues where date_submitted like '" & fldissue_name & "'*" men problemet är att jag inte vet var i default.asp detta borde läggas in. All hjälp är varmt välkommen! /Fredrik Forumvärd |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Senior Member
|
![]()
Jag är typ sämst på att förklara, men openrs rsdate, "select * from issues where date_submitted like '" & fldissue_name & "'*" är din sql sats som ska stå före du börjar läsa data från databasen.. så kortfattat så öppnar du databasen, sen anger du vad du ska läsa (din sql-sats) sen skriver du ut det dom stämde överens med sqlsatsen..
typ.. ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Sökes: Aktiviteter till VHJ | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2004-01-17 10:37 |
Lampor som lyser på natten sökes! | Olaf Lindström | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2004-01-11 12:46 |
Översättningsprogram sökes!?! | Nicke_123 | Off-topic | 11 | 2003-11-25 13:28 |
Lokförare Sökes! | Dson | Virtuella Tågbolag | 4 | 2003-05-10 11:43 |