![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej! Mär jag ska bygga en bana så har jag alltid svårt med att välja luftledning.
Om jag hittar en bra som passar in med luftledningsstolparna så når inte pantografen upp till ledningen men om den gör det så passar det inte med stolparna. Är det så att man måste sänka luftledningen varje gång med det speciella verktyget eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Frågan är alltså om någon vet om det finns en bra luftledning som passar in med STWs Luftledningsstolpar samt som pantografen kan nå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Svensk luftledning finns inbyggd. Heter Mod och Old. Passar förmodligen dig väldigt bra. Enkelt att höja och sänka till perfekt passning. Enkelt installera.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Menar inte dom, stolparna fixar jag själv en för en.
Någon som har andra tips? Nisse: Har använt dom innan men tyckte inte det var någon hit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Finns vissa lok som har "fel" höjd på panton/strömavtagarna. STW's "riktiga" luftledningar har rätt höjd.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Ex Sj Oc når inte upp, x2000 når inte upp, rc loken når inte upp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Ja, det är känt att en del strömavtagare inte kommer riktigt ända upp. På X2000 är det tyvärr så. Men för de allra flesta loken så är det okay. Här en bild på RC-lok och X2000. Jag använder mig av STWs Luftledningspaket. Tycker det är fint. Bara en nackdel - stolparnas Hjälplednings- och Återledningsisolatorer är "platta". Syns bara bra från ett håll, men inte från "sidan". Hälsningar
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Oj! Såg inte att det kommit inlägg!
Tack för tipset och råden! ![]() |
![]() |
![]() |