![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Member
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hur ändrar man spårtexturer? Jag vill även ha en annan textur på den dynamiska biten.
Mvh Fredrik |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Member
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Fixade det själv, men jag har en annan fråga.
Det finns ju hur många olika rälsbitar som helst. MEn vilken bit ska jag använda för att ha som växel för ett sidospår? har inte hittat någon bra än. Måste komma igång med byggandet! Mvh Fredrik |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Fregge!
Japp, det är mycket spårbitar. Det är det som är meningen med Xtracks. Att man ska ha mycket att välja mellan! Man ska också kunna klara sig utan dynamiska spår, vilket är bra, då dom kan ställa till med mycket elände. Dynamiskt spår ska användas helst bara i nödfall!!!! Med i zip-filen, när du ladda ner Xtracks finns ett HTML-dokument, som ger mycket hjälp. Där kan man se bl.a. några exempel på hur och vilka bitar som passar ihop (växel, korsn. växel). Finns också en lista över alla bitarna som förklarar vad "spårkoderna" betyder. Alltså, vilka spår som är smalspår, kurvor, växlar m.m. Har du inte kvar det dokumentet, så kan du kolla denna sida också: http://www.xtracks.tk ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Något bra program för att snabbt ändra eng filer? | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2004-05-21 22:32 |
Vill ändra tyfonljud på Y1 | MatsH | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2004-04-24 00:25 |
Hur ändra till SP3 content. | By Pell | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2003-01-12 18:09 |
Hur ändra texten i monitorn i MSTS ? | Rogge | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 19 | 2002-11-05 19:06 |
ändra kopplings-typ | Burge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 9 | 2002-07-12 08:48 |