![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Jag tänker nu hänge mig åt ett fiktivt spårvägsbolag
som trafikerar linje 27 i Berlin. Jag vet ännu inte vad bolaget skall heta, har någon nåt förslag??? Vagnparken är begagnad från olika tyska städer. Visar lite bilder härifrån: ![]() Denna verkvagn har vi köpt in, men den är ännu inte satt på några uppdrag. ![]() Åsså här ser den moderna vagnparken ut vid vagnhallen... Vagnarna 145 och 146 är felaktigt skyltade, men gud vilket ljud det är i dom[ ![]() ![]() Åsså har vi de äldre vagnarna som mest går som extravagnar... Här ser ni ett 3-vagnståg med (faktiskt) fungerande blinkers (man har fått offra hel och halvljuset!) ![]() En sista bild från linje 27... Byggare Bob |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Förslag på namn:
BS - Berlins spårväg(ar) BT - Berlin Tram BL - Berlin lokaltrafik Väldigt fina bilder! Var finns dem två första spårvagnarna??? Jimmy |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Mycket fint. Du råkar inte vara bra på att lackera tåg? Om du är det har STAB ett extraknäck till dig
![]() ![]() http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
NYTT!! Eftersom borgmästaren i Berlin inte ville ge mig uppdraget så tog jag med mig mina spårvagnar och kör nu entreprenad på linje 5 i Köln istället.
Bolagets namn är KVB (Köln Verhkersbetreibe (kan vara felstavat?)) och här kommer den första bilden från linje 5 en kväll när jag var ute och provkörde. Linje 27 och dess vagnar hittar ni på www.tramsimulator.net. (man måste registrera sig för fri nedladdning!). ![]() ![]() ![]() Linje 5 går dels i gata, dels på egen banvall och dels i tunnel, en urhäftig rutt[ ![]() Enkelbiljetten kostar €1.20 och gäller endast på linje 5, men det finns även biljetter för byte till och från andra linjer! Dock är omstigning till övriga linjer i Köln inte tillåten. Köper man däremot CITYPLUS-biljett för €2.80 så gäller den för omstigning. Vad barnvagnar, hundar och papegojburar med djur kostar vet jag inte[8D] än. Mer info i denna tråd kommer! Byggare Bob VD för VKB |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Var hittar man spårvägen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Linje 5 hittar man på
www.tramsimulator.net Sajten är på tyska och Registrering är nödvändig för att kunna ladda hem "Linie 5 der KVB". Ladda hem alla 4 delarna + updaten(updaten kräver Winzip) och lägg de 4 delarna i samma mapp för att kunna packa upp dem. Kör upppackningsprogrammet i samma mapp. Du får nu mappar som skall till mappen Routes och Trains och Consists.Kolla inuti mapparna så ser du vart de ska. Mappen "Linie 5" skall till ROUTES. MAppen Trains innehåller de spårvagnar som rutten kräver och de skall in i mappen TRAINSET. Hoppas det går bra ![]() Skickar ännu med en bild: ![]() Byggare Bob |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Planerar du att vara reggad som operatör på SVTTL? Måste man inte köra på svenska banor då?[8] En "svensk" spårvägsrutt är ju NOT (Number One Tramroute). Den är gjord av Pierre här i forumet, den är ganska så fin men ändhållplatserna saknar slingor och liknande. Så man måste ha spårvagnar med hytt i både ändar.
/Mohammad, VD på CT Inc. http://w1.500.telia.com/~u50025334/ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jättesnygga spårvagnar, men när jag försöker installera dem står det att någon ljudfil är korrupt. När jag sedan ska starta kommer "Send/dont send" upp. Vad göra?
Mvh Mikael R / http://ringmarck.fateback.com ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Det skall inte var något fel på ljudet, men som du ser i min mapp:
så är de flesta filerna i RealPlayerformat, men Windows ska hantera dem med. Byggare Bob |
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citat:
1.Dels är vi en spårväg 2.Dels är bolaget i Köln. Vi kan dock tänka oss att våran CityPlusbiljett även kan komma att gälla på tågen, så att man t ex åker spårvagn från Ossendorf, byte till tåg vid Dom/Hauptbahnhof, och sedan tar ett fjärrtåg vidare till t ex Helsinghamn, allt på samma biljett. I nuläget så gäller våran CityPlusBiljett bara för omstigning till stadstrafiken. Byggare Bob VD VKB |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Mvh Mikael R / http://ringmarck.fateback.com ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
En liten fråga bara, kan man inte åka spårvagn i Köln, byta till ett tåg mot Dusseldorf och där byta til SWE
![]() Byggare Bob VD VKB |
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
PRESSTOP - PRESSTOP
KVB kör nu på U79 Bolaget kommer nu att köra på linje U79 mellan Duisburg och Düsseldorf ![]() ![]() Mer info och bilder från provkörningarna kommer! |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
På gång med nytt forum | Fredrik | Off-topic | 22 | 2005-03-26 12:04 |
Se upp för nytt säkerhetshål i InternetExplorer! | Fredrik | Off-topic | 46 | 2004-07-05 00:53 |
Nytt forum på train-sim.com | Mazz | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2003-05-12 23:33 |
Nytt Spårvägsbolag | Srj28 | Virtuella Tågbolag | 7 | 2002-08-13 10:02 |
Nytt tågbolag: Snabbtågen AB | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-06-27 16:11 |