![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Hej!
Jag tycker väldigt mycket om STW's T44 men den dåliga bromsen ställer till det för AI-förarna. Att accelerationen är dålig kan jag förstå men borde inte vagnarna hjälpa till att bromsa? Hur som helst så undrar jag om man enkelt kan göra bromsen lite kraftigare så man slipper sänka hastigheten till under 30 en mil innan varje signal o korsning? Lite trist att göra det på huvudleder ![]() Kan jag använda STWs TEE program för att öppna och bara ändra bromsen i befintlig konfig? Som sagt, T44:an är kanon men bromsen gör att man drar sig för att använda den ibland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej.
Pratar du om tåg eller lokbromsen? DEssutom har jag för mig att det finns en bugg i TRS som ger ett felaktigt broms betende, minns dock inte riktigt hur det yttrade sig. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hmm, jag antar att det är tågbromsen men vet inte hur AI-förarna funkar med det. Jag kör alltså med DCC mode och AI kommandon jag angett i surveyor.
Det är bromsen när AI-förarna kör med vagnar som är största problemet. De missar ständigt att stanna i tid för rödljus trots att jag sänker hastigheten en bra bit bort. Blir även trist när snabbare tåg skall passera och även de måste krypköra förbi varje avfart. Verkar även vara väldigt lång fördröjning innan bromsen ansetts. Ett annat problem är vid rangering i bangård, skall en T44 backa in på ett spår med signalerad växel o koppla till fler vagnar så missar han att stanna till vid rött. Resultatet blir ett Emergency stop och sedan "glömmer" han att koppla till de andra vagnarna. Måste sänka hela bangården till 10 km/h för att vara säker och det blir segt. Kör även med 3 st T44 sammankopplade och det går lite bättre men är fortfarande problem med lååång reaktionstid efter en hast. skylt passerats. Som jämförelse så funkar det betydligt bättre med TMY tex. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag laborerade lite med T44:ans engine config nu och ändrade till detta:
brakeratio 55000 max-decel 9000 Ingen aning om vad jag gjort men det blev skillnad iaf ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Något bra program för att snabbt ändra eng filer? | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2004-05-21 22:32 |
Hur ändra skärmupplösningen? | Hawk | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-11-17 06:11 |
Hur ändra texten i monitorn i MSTS ? | Rogge | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 19 | 2002-11-05 19:06 |
Fredrik går det att ändra sin profil... | RapidHO | Off-topic | 3 | 2002-07-20 21:30 |
ändra kopplings-typ | Burge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 9 | 2002-07-12 08:48 |