|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Senior Member
|
Har varit en vända i Sthlm nyligen. Måste säga att jag förundras över järnvägens oförmåga att anpassa sig till den svenska vintern. X2000 upp till Stockholm hade lokfel så där kunde man bara köra på halv effekt. När resan sen fortsatte med Strängnäs blev det X40. Slutligen ett lokfel + signalfel med X2000 hem igen med resultat på 4,5 timmes restid istället för 3,5 timmar.
Till saken hör att det luktade bränt (brända elmotorer) om både X2 rna och X40:an. Kan det vara så att snö och slask täpper till luftintagen och på så vis får motorerna inte den kylning dom behöver? I alla fall är det under all kritik att det är mer förseningar än tåg i rätt tid, för nu är det ändå ingen snö att tala om! [ )] http://www.swedishtrain.tk |
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|