![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Hejsan alla!
Jag har försökt att byta namn på X2:an som följer med KMJ och Y2:an som finns här på 3D-tåg. Jag byter namnen enligt Pierres fina guide hos Banbyggarna, men vid start av MSTS får jag detta meddelande: _________________________ Error reading train database file. File: Line: 11 _________________________ Om någon skulle kunna hjällpa mig med detta, så vore jag djupt tacksam!
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Är det samma felmeddelande på bägge?? Och kan du skicka upp den första biten av eng filerna?? typ 20 rader.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Du kommer få samma helvetes problem som jag fick
![]() Error reading train database file, line: 11 osv är inget roligt och lätt löst fel dessvärre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
X2000:
SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______ Wagon ( KLX2000 Type ( Engine ) WagonShape ( KLx2000.s ) Thumbnail ( acthumb1.ace ) Size ( 3.1m 3.6m 17.25m) CentreOfGravity ( 0m 2.0m 0m ) Mass ( 73t ) WheelRadius ( 0.55m ) InertiaTensor ( Box (3.1m 3.6m 17.25m) ) Coupling ( Type ( Bar ) Spring ( Stiffness ( 2e7N/m 5e6N/m ) Damping ( 1e6N/m 1e6N/m ) Break ( 5.2e6N 5.2e6N ) r0 ( 0.1 1e9 ) ) CouplingHasRigidConnection () Y2: SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______ Wagon ( KL Y2 Type ( Engine ) WagonShape ( KLY2En1.s ) Size ( 3.062m 4.957m 20.00m ) Mass ( 45t ) comment( 66139lb ) WheelRadius ( 33in ) InertiaTensor ( Box ( 3.062m 3.957m 20.00m ) ) Coupling ( Type ( Bar ) Spring ( Stiffness ( 1e7N/m 1e7N/m ) Damping ( 0.2e7N/m/s 0.2e7N/m/s ) Break ( 1e7N 1e7N ) r0 ( 10cm 1e9 ) ) CouplingHasRigidConnection () Velocity ( 0.1m/s ) ) ---- Fast det är 3 .eng-filer för Y2an och typ 5 i X2an.
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Du har tappat bort en del av definitionen av vad det ska vara för koppel, kolla rad 11, där det står Coupling (
Det ska stå nått i stil med Coupling (chain), kolla i originalfilen, har inte MSTS här just nu. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() EDIT: Det är själva .con-filen det är fel på. Men i consist builder så är enheterna helt buggade. Det går bara att klicka på en enhet. De andra blir inte markerade.
/ jimsom Senast redigerad av jimsom den 2006-02-15 klockan 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Nä, nu är jag ute o svamlar, helt fel det jag sa nyss... Kan inte hitta nått fel i dessa filer av det du klippt in...
Bör ha något med namnbytet naturligtvis att göra... Har du ändrat namnet på s-filen i sd-filerna? Engfilen namnbytt exakt till samma namn som s-filerna? Sorry för vilse-spåret.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vet tyvärr inte vad som kan vara fel???? Men har du bara bytt namn i filerna och det inte funkar sen, så tror jag starkt på att du missat nånstans.
Kolla noga igenom allt!
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Bara för att du målat om Y2:an till KL's färger så vart jag också enormt sugen på att måla om en Y2:a till NT's färger bara för skojs skull.
![]() |
![]() |
![]() |