![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Fyra av mina senaste byggen (J-lok och Kalkvagnarna) syns ej i preview-rutan i Surveyor - se bild. Men de fungerar utmärkt i spelet. Jag har försökt hitta var felet ligger med har gått bet. Har någon nån idé var felet kan ligga, har testat det mesta men inget hjälper!
Tacksam för tips:
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vet inte vad som är felet, men dom är där i preview som en liten, liten prick.
Väldigt svårt att se, speciellt på J-loket, där pricken är svart. Men man ser att något rör sig i rutan, när man zoomar in och ut.
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Tack Bengan,
den här gubben börjar bli skumögd, skall plocka fram förstoringsglaset. Frågan är nu "vaffö bli dé på dette vise" ?
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Skumt kanske ett UFO skojarbara men vet inte vad det är
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Du har alldeles rätt, det var en "UnForced Obstacle". De enda av mina byggen som har en load-mesh för lastning och lossning är dom som inte syns i preview - alltså bort med load-mesh-containern och då fungerar det i preview-rutan.
Det beror tydligen på att i första frame för Load-mesh-animationen ligger meshen 1000 m under z=0 (alltså på z = -1000) - för att inte synas på vagnen. Tydligen lägger då Trainz hela preview:n 1000 m bort. Denna idé är annars bra för load-meshen men det finns andra sätt att lösa det på, där korvtiger kan ha ett finger med i spelet? Bilderna visar en "preview"-synlig kalkvagn samt vad jag tagit bort ur config. Tänk om det funnits en enkel lösning till alla problem i Trainz, men icke då!