![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Tänkte att man kudne göra en "texturbank" med rutor, väggar och liknande som är anpassade till använding i msts som 3d byggare kan använda för att slippa göra allt på nytt? ![]() Det finns ju redan en sådan kategori på banbyggarna.com men isåfall kan jag utöka den med sisådär 20st olika objekt? Dessa blir då även möjliga att ta hem på e-buzz framöver förmodligen![8D] PS. Det beror egentligen på om Pierre som tagit bilderna tillåter det! Annars blir det inte så många texturer! MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ännu en mycket bra idé från dig Olis!
Självklart tillåter jag att dom används. Det var därför jag tog bilderna....ja, sålänge dom används till freeware! Vore bra om dom som sysslar med Trainz också kunde använda dom. Kan du ordna det också? ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Texturer är ju bara en grafikfil t.ex bmp eller tga-fil och det fungerar på samma sätt oavsett simulator eller var det något mer specefikt ni tänkte på?
Är texturerna som foton eller redan uppdelade i mindre delar (fönster, dörrar, väggar)? ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Moderator
|
![]() Citat:
Men jag har noll koll på om det krävs något speciellt format av gmax och sånt och det är därför jag fårgar! ![]() ![]() Fast om det inte är så(vilkt jag uppfattat det som) så är det bara för mig att köra på och dela upp mina färdiga textur i fönster, dörrar och liknande! ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Kan säga att jag har fått tillbaka intresset... | DJTimboy | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2004-06-17 19:19 |
Intresset för en tågsimulator dag i somma?? | prymikom | Off-topic | 12 | 2004-04-04 14:26 |
X9 / Finns intresset!? =) | Olaf Lindström | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 8 | 2003-05-21 15:50 |