|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2009-01-08, 00:08 | #1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
3D-byggarfråga till olika simulatorer (opacity/alpha)
Hur är det för TS-2009, RS och TS-2
Klarar samtliga simulatorer opacity map-texture för fönster eller är det 32Bit Alpha i modellen diffuse Textur som gäller? |
|
2009-01-08, 10:41 | #2 |
Medlem
|
Jag vet inte säkert, men det är få spel som använder opacity-maps, så det är nog säkrast att köra på Alpha-kanaler.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|