|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2009-02-09, 13:19 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
Hbis och STW Koppel
Hbis
Hbis har blivit uppdaterad för TS 2009. Tidigare var det olika modeller och texturer. Dessa är nu med skript sammanfogade till en med nytt KUID. Observera att man måste installera STW Koppel för att vagnen skall fungera (det är dock valfritt att lägga till regeln i kartan) Nyheter Hbis: - 5 olika texturer som väljs slumpmässigt vid placering av vagnen eller via egenskaperna efter utplacering. - Nya enaxliga bogies i 3D. Dessa ersätter även automatiskt de gamla 2D från STW för äldre vagnar. - Innehåll med synlig last och dörrar som öppnas vid lastning. - Anpassad för STW Koppel. - Uppdaterad för TS 2009 (texturtyp, material, transparanser och konfigurering). Hbis TS2009.cdp STW Koppel Detta är ett system för att enkelt placera koppel och koppelslangar på vagnar samt via skript koppla dem och även placera slutsignaler på sista vagn i ett tåg. Allt sker helt automatiskt för vagnar som är förberedda för det. Det enda som krävs är att man lägger till STW Koppel Rule till kartan. Vagnar som inte har stöd är opåverkade. STW Koppel TS2009.cdp Båda släpps precis som STW Vägskydd som beta. Det är utvecklat under TS 2009 och jag vet inte om det fungerar i tidigare versioner, jag antar att det kan bli problem. Jag kommer med ytterligare info om hur man anpassar sina vagnar för STW Koppel. Fel som jag känner till: - Koppel och luftslangar är inte helt i fas med varandra då kopplingsavståndet är olika. Det är svårt att göra något åt det, men jag har lite idéer där. - Då man placerar ut vagnar eller roterar dem i Surveyor kopplas inte alltid tågen korrekt. I Driver fungerar det dock. - Vissa texturfel. Mats |
|
2009-02-09, 13:57 | #2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 077
|
Kan meddela att det inte fungerar i TRS2006 + att alla andra vaganar med orginalbogien slutade att funka.
Dock inga problem med det sistnämda, var bara att deleta din Hbis så fungerade dom igen. MVH. Ekan |
2009-02-09, 14:02 | #3 |
STW-member
|
Fantastiskt vackra vagnar.
__________________
Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. |
2009-02-09, 15:06 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
Tack för infon Ekan. Jag misstänkte detta då rätt mycket hänt iom TS9.
Tack Janne, det är ju dina texturer som skiner. Trots att jag gröpte ur och gjorde dörrar överlevde texturerna. Mats |
2009-02-09, 17:00 | #5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 374
|
Citat:
Har inte testat att lasta och lossa, för att se om dörrarna går upp. Men det var inga problem att byta texturer på vagnarna. Så ni som hoppar mellan TRS2006 och TS2009. Ni kan ändra i configen, så fungerar även vagnen i TRS2006, men då med dessa felmeddelanden i CMP. EDIT: Tack för fina vagnar MatsS och för fina texturer Janne.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2009-02-09 klockan 17:01. |
|
2009-02-09, 18:29 | #6 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 077
|
Citat:
|
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|