Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-03-29, 15:31   #1
mmx_2
Junior Member

Reg.datum: Mar 2003
Standard Hjälp! [Problem med SJ litt. D-109 wood]

Jag laddade ned träkorgsD-loket från den här sidan men kan inte få det att fungera. Följande meddelande dyker upp under uppstarten:
Error reading train database file

File Trains\Trainset\Pass-Wood\luggagecar-wood.wag

Något jag saknar eller?

Jocke
mmx_2@hotmail.com
mmx_2 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-29, 15:36   #2
dalchr01
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

När du unzippar den nedladdade filen så får du i paketet en mapp som heter Pass-wood. Leta upp den mappen och prova att lägga den direkt under trainset-mappen.

/ Dalle
dalchr01 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-29, 17:30   #3
mmx_2
Junior Member

Standard

Dessvärre finns inte den mappen med i paketet! Kan man få den någon annanstans i från?

Citat:
quote:Originally posted by dalchr01

När du unzippar den nedladdade filen så får du i paketet en mapp som heter Pass-wood. Leta upp den mappen och prova att lägga den direkt under trainset-mappen.

/ Dalle
Gammal 2003-03-29, 21:52   #4
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Antingen laddar du hem "SJ Steam Wood" härifrån:

ZIP PÅ 8MB

Eller så tar du den denna filen som ligger i "CONSISTKATALOGEN"

"SJ_D109_wood_Train.con"

ex. Microsoft Trainsimulator\TRAINS\Consist\[8D]

MVH:Olaf (olis) Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-30, 12:54   #5
Pelle E
Member

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Ovanstående zip-fil på 8Mb provade jag att försöka ladda ner. Men det går inte. Får upp ett fönster som talar om att jag måste vara inloggad i forumet först, vilket jag redan är. Upprepade ut och inloggningar hjälper inte. Vart får man tag på denna zip-fil i forumet mer än från länken ovan?

/ P E
Pelle E besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-30, 20:14   #6
mmx_2
Junior Member

Standard

Jag hade samma problem... Någon?

Citat:
quote:Originally posted by Pelle E

Ovanstående zip-fil på 8Mb provade jag att försöka ladda ner. Men det går inte. Får upp ett fönster som talar om att jag måste vara inloggad i forumet först, vilket jag redan är. Upprepade ut och inloggningar hjälper inte. Vart får man tag på denna zip-fil i forumet mer än från länken ovan?

/ P E
Gammal 2003-03-30, 20:26   #7
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

http://msts.e-buzz.net/forum/dl.asp?...Steam_Wood.zip

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-19, 16:38   #8
Chhe
Junior Member

Reg.datum: Feb 2003
Standard

Jag har laddat hem 'SJ_Steam_Wood.zip' som Fredrik föreslår i sitt svar 30 mars 2003 men tyvärr hjälper det inte. Fortfarande saknas mappen 'Pass-Wood\luggagecar-wood.wag'. Fler bra förslag?

Chr
Chhe besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-19, 18:26   #9
Rogge
Medlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Christer Helander

Jag har laddat hem 'SJ_Steam_Wood.zip' som Fredrik föreslår i sitt svar 30 mars 2003 men tyvärr hjälper det inte. Fortfarande saknas mappen 'Pass-Wood\luggagecar-wood.wag'. Fler bra förslag?

Chr

Filen "luggagecar-wood.wag" finns inte i "SJ_Steam_Wood.zip" utan den filen finns i: http://msts.e-buzz.net/forum/dl.asp?asset=SJwood.zip

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-19, 21:49   #10
Chhe
Junior Member

Standard

Roger!
Tack för ditt svar. Nu har jag hittat mappen Pass-Wood och filen jag saknade! Men............
är det ngn som driver med mig????? Nu vill han ha en map som heter 'Pass-Wood_1-2-kl' och filen 'ps_wood_1-2-kl.wag'. ...och var finns nu den tro? (och vad vill han ha när jag har funnit den, en ny map som jag inte har eller....???)
Chr

Chr
Gammal 2003-11-19, 23:01   #11
Rogge
Medlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Christer Helander

är det ngn som driver med mig?????

Chr
Nej, det är ingen som driver med dig. Du har antingen laddat ner aktiviteter till MSTS eller byggt egna. Om du laddat ner aktiviteter så står det i readme-filen som medföljde vilka lok och vagnar som behövs. Har du gjort aktiviteter själv så får du via den hårda vägen skriva upp vilka filer som behövs och sedan fråga här på forumet om någon vet vilket/vilka lok och vagnar dom tillhör.

Först när du laddat ner och installerat dom lok och vagnar som behövs eller när du raderar dom aktiviteter som orsakar felmeddelanden så kommer MSTS att starta utan felmeddelanden.

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-19, 23:16   #12
Chhe
Junior Member

Standard

Jo jag har laddat JBJ från e-buzz Download. I den readme-filen sägs det att tågen X2000, Litt Da Wood (109) och T44 Freight Train behövs. Det var då eländet började med Da Wood! Men jag har fått alla filer via Svenska 3D Tåg, så det är ju inget skumt (eller hur)! ...men jag kan köra JBJ med lok och vagnar i trä, så eg undrar jag vad som saknas! Men det hade varit trevligt att bli av med felmeddelandet!

Chr
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Jag behöver hjälp! Snälla hjälp mig! ghost MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-05-12 20:06
Hjälp önskas av någon finländsk vän MatsH Off-topic 7 2003-01-20 23:52
Behöver bilder och ritningar, Litt TC, Litt TB micke321 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 2 2003-01-04 00:33
Får ja ingen hjälp får det bli så här...[Och nu bl prymikom 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 24 2003-01-03 19:18

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:24.