![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Jag har zippat upp filerna, kopierat texturerna från USA1 och sen lagt in lite traffic och andra mappar som spelet tydligen inte kan skapa själv... men det är blir ändå grovt fel... Spelet kraschar redan vid uppstart (alltså efter "filmen") eller så kommer den till första menyn och kraschar när man trycker på "Drive a train"
Så här ser mappen ut: Jonas M. Bobjörk ![]() "You´re old enough to kill, but not for voting" http://www.bobjork.nu/download/msts/ |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Member
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Ingen aning du.. Inte direkt inne på sånt där, men en annan fråga--, hur lägger man in traffic?
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jonas M. Bobjörk ![]() "You´re old enough to kill, but not for voting" http://www.bobjork.nu/download/msts/ |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Member
|
![]()
ja, men ska jag bara lägga in en mapp som heter traffic en klart?!, nee?
´man ska väl typ lägga in con filerna?, eller e det mycket mer andvencera?! |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Bobjörk!
Du måste ha fel på datorn, för när jag zippar upp No_7.zip finns alla filer där. Och du ska kopiera både SHAPES och TEXTURES ifrån USA1! Så här ser mappen ut hos mig (innan den installerats i ROUTES): ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej exoq!
Det följer inte med några aktiviteter till Djurgårds-linjen (dom får du skapa själv), så därför följer det heller inte med några con-filer. Con-filer kan följa med en rutt om han som byggt rutten, vill ha egna tåg-sammansättningar (men oftast använder man samma con-filer som följer med tågen). Helst ska man inte skapa egna mappar till en rutt, men man kan göra det om mapparna saknas och ska vara tomma. Eftersom jag inte skapat några aktiviteter till Number One Tram Route (version 1.0) eller Number Seven (Djurgårds-linjen), kan ni göra följande mappar själva (om dom saknas): ACTIVITIES, SERVICES och TRAFFIC Men jag har testat att ladda ner båda rutterna och öppnat dom på skrivbordet. Och alla filer fanns i dom! ![]() Edited by - Pierre on 09 October 2002 15:49:45 |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Varför finns dom inte för mig?
Varken på Number One eller Number Seven... Och jag zippar upp dom på skrivbordet, kopierar och sen saknas dom där mapparna... Nu är dock mitt mSTS Jättesegt, trots att jag tagit bort denna rutten... Skall ta och göra en ominstallation på MSTS tro jag ![]() Inlägg: Har kollat nu: zipfilen innehåller inte dom mapparna... I alla fall inte med winzip... eftersom att dom är tomma, borde dom vara svåra att få med ![]() Jonas M. Bobjörk ![]() "You´re old enough to kill, but not for voting" http://www.bobjork.nu/download/msts/ Edited by - bobjörk on 09 October 2002 16:37:54 |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej igen Bobjörk!
Nått konstigt är det. När du zippat upp på skrivbordet, är alla filerna där då? Försvinner dom när du flyttar och/eller kopierar mappen till ROUTES? Händer det med andra rutter och/eller tåg? Jag tycker ace-filen ser konstig ut i din screenshot! ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
När jag zippat up är alla filer där (utom dom mapparna som skall vara tomma). Sen flyttar jag dom till den andra mappen. Då är dom med. Sen kopierar jag in från USA1... sen borde det vara klart...
Men TUTOR? Vad är det för en mapp? Finns inte i zip-filen... Angående ace-filen, så ser den ut så för att den har TgaTool som öppnarprogram (e ju en repainter)... har inte ställt till nåt problem förut, så det är inte den... Jonas M. Bobjörk ![]() "You´re old enough to kill, but not for voting" http://www.bobjork.nu/download/msts/ |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
TUTOR tror jag står för TUTORIAL och den behövs inte (tror jag). Men testa att göra en, den ska vara tom! När jag gjort en rutt och ska packa den, tar jag bara bort shapes, textures och bk-filer. Samt lite files ur TILES, som genereras första gången man laddar rutten. Alla andra filer och mappar låter jag vara, så att allt ska vara med.
Du har valt att ace-filer ska öppnas med TGA Tool, men hur blir det med WinAce-filer då? ![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Member
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej exoq!
När det gäller aktiviteter (trafik m.m. på rutter) så är jag också nybörjare. Men jag tror Pson har nån/några på gång till KMJ. ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Varför inte använda RouteRiter för att packa rutten? Det programmet fungerar utmärkt idag. Om ni vill så kan jag försöka att ordna det under helgen så kanske det blir lättare att packa upp rutten....
/Pursche ![]() Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på Svenska Virtuella Tågledningen |
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Pursche!
Jag använde inte Route Riter för att jag läste felrapporter om programet, var och varannan dag i train-sim forumet. Det kom ju också nya versioner av det hela tiden och då blir man undrande. Jag vill också gärna veta vad som kopieras och inte lita blint på ett program. Fast å andra sidan, har det inte stått om några fel på dom senaste RR och det blir ju lättare för dom som har problem att kopiera filer manuellt. ![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Senior Member
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Mmm.... samma för mej... jag har kopierat och klistrat ,men rutten tycks ändå inte funka... jag har gjort allt och allt fixat, men en massa x:tra material behövs tydligen från japan-1/2, mm... fattar noll
MvH Cj En vän nära dej... ![]() / Hjälpreda i Vtgoj...=) |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Kluring om Djurgårdslinjen. | Rc1166 | Off-topic | 4 | 2003-10-15 22:05 |
Installation av ma - ett oöverstigeligt problem? | bexkman | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-03-19 23:17 |
Installation | jonaswallin14 | Landskapsdesign - Trainz | 15 | 2003-01-24 22:05 |
Djurgårdslinjen | Richard | Off-topic | 7 | 2002-12-04 16:15 |
Installation av hårddisk | Bertil | Off-topic | 9 | 2002-08-10 15:52 |