![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Vet någon om det finns några som liknar Hilding Carlsson rälsbussar?
Tack på förhand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har planer på att bygga några av HC-bussarna (Y1, Yo och släp) men är fullt sysselsatt med att bebygga Säröbanan just nu. Om det finns tillräckligt stort intresse kanske jag initierar HC-projektet?
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Lät dom inte bygga en HC buss på prov före dom drog igång CW projektet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jo jag betalade och lät ett indiskt företag bygga en HC-buss med tveksamt resultat. (saken är att även T43 finns byggd redan med ännu sämre resultat) MatsS gjorde konverteringen och lade till några fiffiga scripttillägg som gjorde att man kunde välja hylla eller inte.
KMW har hjälpt mig att få in den till RS men då den inte är så lik orginalet är det tveksamt om detta kommer erbjudas publikt Senast redigerad av Fredrik den 2009-06-28 klockan 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Varför inte? Om folk ska sitta och hålla på sina grejor (som man faktiskt får, med all rätt) så kommer det bidra till att tågsim-hobbyn dör.
![]() |
#6 |
Admin & STW-member
|
![]()
Anledningen är att det känns inte rätt att låta folk betala för något som jag anser är tveksam kvalité på. Davids Rc-lok är i en helt annan liga jämfört med dessa modeller. HC-bussen har inte de rätta formerna dessvärre och lider av en del andra fel som användare direkt skulle anmärka på.
Senast redigerad av Fredrik den 2009-06-28 klockan 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]() Citat:
Låt den breda publiken bestämma om dom vill betala för den, för det verkar ju faktiskt så, att det finns fler än jag som är intresserade av svenskt material.
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Fast det skulle ju inte göra något om dom kom ut som freeware...
![]() Har en del bilder på innetör till en sådanhär maskin med närbilder på alla klockor och sådant om Fredrik är intresserad.
![]() |
#10 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Så undrar jag, om intresset kvarstår. Skulle vara kul, med en HC i samma klass som ångloken och dom gamla Y:en, med öppningsbara dörrar m.m. Köpte ju boken, Hilding Carlsson och hans rälsbussar. När jag var i Gävle för några månader sedan. Finns lite ritningar i boken, om intresse fortfarande finns. Hälften är redan inskannat.
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Låter trevligt, bara att hålla tummarna då.