|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2011-09-25, 19:21 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
Många färdiga byggnader från Sverige och hela världen kan detta vara något?
Hej hittade detta av en slump när jag kollade på google earth.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ Ni kanske redan viste om detta? Det står även att man kan ladda ner modellerna. Modellerna är bilar ,Fartyg,Flygplan,Tåg och byggnader. Vet inte riktigt hur detta fungerar och om det funkar i spelen Railworks/Train simulatror, MSTS, Trainz? Men med detta kanske man kan bygga mer verklighetstrogna städer? |
|
2011-09-25, 19:51 | #2 |
Medlem
|
Här är några tåg jag hittade det finns flera tåg. Det står under bilden att man kan ladda ner modellen.
Senast redigerad av Rasmus96 den 2011-09-25 klockan 19:54. |
2011-09-25, 20:33 | #3 |
Medlem
|
Här är även lite byggnader just dessa är från Stockholm. Därför jag visar detta är för att ni ska se lite vad som finns och om man kan ha användning av sånt i simulatorerna?
|
2011-09-25, 22:09 | #4 |
Medlem
|
Dethär skulle ju kunna vara ett enormt lyft för Tåg-sim!
EDIT; Kolla nu, finns ju alla från tågstationer till pizzerior! Senast redigerad av GBSF den 2011-09-25 klockan 22:11. |
2011-09-25, 22:11 | #5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Det enda som behöver göras är alltså att få in det i simulatorn, och de försök jag har gjort under eftermiddagen har inte varit framgångsrika...
2011-09-25, 22:22 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
Du kan exportera Sketchup modeller till t.ex. 3DsMax för att sedan exportera till simulator. Det största problemet ligger i att det nästan är mer jobb att fixa till modeller än att göra de från grund. Sen kan de alltid fungera som referensmaterial inne i editorn medan man bygger samma typ av modell. De är inte riktigt lämpade för direkt export till simulator, då pratar jag om själva tågen och detaljrika modeller. Hus går alldeles utmärkt (med tillstånd)