![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Hej!
Jag bara undrar, lite löjlig fråga kanske, men är .3ds filer meshfiler från programmet 3ds Max? Själva poängen med frågan: Citat:
Janne hjälpte mig med att hitta en buss jag sökte till trainz, men däremot till programmet VBus. Jag laddade den filen och just meshen verkar vara i *.3ds format. Jag laddade ned en äldre bus från trainz-sidan, som uppenbarligen verkar vara konverterad (samma utseende, inga animeringar m.m.). Själva poängen igen: Finns det någon med 3ds Max som har lust och konvertera filen "b.3ds" som ligger i filen, åt mig och skicka den till mig, utan texturer, via PM/mail? Uppskattas! Tack på förhand,
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
.3ds är mycket riktigt ett 3d studio-format, dock ett rätt gammalt sådant. (innan MAX-tiden) Kan öppnas i gmax och blender utan problem.
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tack för informationen! EDIT: Min blender vägrar öppna den för att den inte är en *.blend fil. Är det bara en gammal verision eller?
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-03-03 klockan 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Finns det inget alternativ för .3ds under File > import > ?
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() (TACK FÖR HJÄLPEN!) EDIT: Det går fint att hålla på i blender, men själva exporterings-plug-in:et blev en total katastrof. Min version är den senaste, och jag har kollat efter korvtigers manual, och mapparna är helt annorlunda än tidigare versioner. Jag kan helt enkelt inte få exporten att fungera. OT: Huvudvärk, lllamående, trött, ![]()
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-03-03 klockan 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Kolla så att du har rätt exporter-plugin. 2.5x skall ha en fungerande i alla fall vet jag, den kör väl spyfrog på? Men 2.6x vet jag inte. Annars finns version 2.49b(och alla andra gamla versioner med för den delen) att ladda ned från blenders hemsida.