![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Hejsan!
Har någon möjligtvis kvar en gammal trainzmodell av en Ikarus 293? Den fanns på BusTrainz förr, men nu finns den inte kvar. Här finns en bild på den iaf. Själva delen utav den jag söker är mittendelen heter "ikarus293.00 wh-hl sered2" i spelet, <kuid:343316:26012> (Jag kan ha fel med kuiden och/eller namnet). I fall någon har kvar den, kan ni möjligtvis skicka den till mig via PM eller mail? Tack på förhand, EDIT: Kuiden var fel, den var <kuid343316:29303>
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-03-02 klockan 22:56. Anledning: Fel KUID! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
enda ledtråd aj ghittar av den är den här sidan om det hjälper något http://trainz-katalog.9e.cz/Autobusy...%A9/index.html och då har jag letat rätt grundligt... men lägg upp fråga hos aurans forum kanske någon har den och kan dela med sig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
rac_hammer:
Tråkigt nog länkar de inget på den sidan. jag hittade den visst, plus ett par andra intressanta bussar, dock inga länkar. Men tack för att du hjälpte så gott du kunde, jag ska faktiskt ta upp det också på Aurans forum. ![]() Janne: EDIT: Den där verkade faktiskt vara originalet! Tråkigt nog var den för VBus. Men tack iallafall! ![]()
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-03-03 klockan 08:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Har du hittat den? skulle i så fall vara intresserad av att ha den också :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Dvs att trainz-verisionen är baserad på den modell som Janne hittade. Allt som behövs nu är någon med 3ds Max som kan exportera själva filen till .im format, eller om några ryssar har redan lagt upp den på en annan databas (de är bra på det, likaväl som att göra modeller), där jag sedan kan justera den och lägga till en massa saker, t.ex fungerande dörrar, fungerande hjul, nya passagerar-attachments m.m.
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-03-03 klockan 15:54. |
|
![]() |
![]() |