|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2004-06-28, 20:41 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Scale Rail
Scale Rail och Scale Roads från 3D Trains har släppts som beta: http://www.3dtrains.com/forums/index...2f6c963e5b0db0
http://pirpen.cjb.net/ |
|
2004-06-30, 23:49 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Sannerligen trevliga nyheter... []
Provat lite granna med de olika spåren och det är ju ett rejält kliv framåt i spårkvalite, må jag säga... Liten jämförelsestudie: ScaleRail till vänster, original med min spårtextur uppe till höger, samt UKFS med träslipers nere till höger. Notera t.ex respektive spårs anslutning till marken samt rälsens storlek... Original ser ju nästan groteskt ut vid skarven, men samtidigt kan det groteska intrycket försvagas något om man gör topptexturen så den flyter ihop med sidotexturen... Gemensant för de båda SR o UKFS är att det är mycket snygga växlar jämfört med originalen... /Mats A |
2004-07-01, 19:12 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Supaa bra![][][][^]
Kan man byta ut spår på existerande rutter genom att bara byta ut shape filerna i Global? /Jonatan Ånglok är bäst! |
2004-07-01, 19:20 | #4 |
Hedersmedlem
|
Nix, det går inte att byta shaparna i global-mappen, det är helt andra namn på spåren. Om man är road av det, så kan man ju ha både original, xtracks, ukfs och SR i en och samma rutt...
Värt att notera oxå, det är bara original (inkl xtracks, förståss...) som estetiskt passar ihop med dynamiska spår. Och, de flesta rutter har ju mer eller mindre av dessa tingestar. De dynamiska spåren är ju olyckligtvis en mer integrerad del i programmet, så hitintills har ingen add-on-skapare lyckats komma åt dessa. Men, för nya rutter går det med dessa spår utmärkt at bygga utan dyn-track. /Mats A |
2004-07-01, 22:57 | #5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Mazz: Scale Rail ser bäst ut. Fantastiskt fina!!!!! Otrolig skillnad mot org. spåren och UKFS....
För att byta ut spåren i existerande rutter till Scale Rail, kolla denna tråd: http://www.3dtrains.com/forums/index...4073d9c9e5cd54 Dom ev. dynamiska spåren byts dock inte ut! http://pirpen.cjb.net/ |
2005-08-14, 09:12 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
Vad fasen.. Har jag inte tillstånd att laddar ner?! :S
Jag har försök laddar ner men det kommer bara så här "The error returned was: You do not have permission to view this topic " Men snälla jag är medlem ju..ändå fungera det inte.. |
2005-11-10, 23:21 | #7 |
Hedersmedlem
|
Nu version av ScaleRail i faggorna...
I denna release kommer det finnas 3 optioner på spåren, low-poly, medium poly (nuvarande standard) samt high-poly. High poly här: Releasen inte släppt ännu, men för nån dryg vecka sen, så skulle den släppas typ "nästa vecka". Nåja, vi vet ju hur det är med release-tider... Hoppas att den här versionen innehåller en delsaknade spår, som har xtracks mått... det vore ju hur gott som helst i så fall... |
2005-11-11, 09:20 | #8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Det där såg verkligen lovande ut (kanske lättare att få hem än den tidigare)
|
2005-12-28, 02:05 | #9 |
Hedersmedlem
|
A new public beta is being worked on, and should be available any day now.
Cheers! Marc ------------------------------------------------- Postat i 3Dtrains forum igår, den 27/12... Inget är som väntans tider... Downloads-möjligheten på nuvarande beta har försvunnit, jag tar det som ett tecken på att nått är på gång... Och, bra att veta för er som eventuellt hade tänkt er att hämta hem ScaleRail i dagarna... |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Kommer/kan KMJ konverteras till Scale Rails!? | Pierre | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 2 | 2004-11-03 00:41 |
Full Bucket med Scale Rail | Pierre | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 0 | 2004-08-02 23:47 |
German Railroad byter namn till Germania Rail | Byggare Bob | Virtuella Tågbolag | 5 | 2003-09-03 15:13 |