![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Hej!
När jag tänker t. ex lägga ut bilder här i forumet på mina banor som jag gör i TRS2004, så kommer det jämt upp att bilden är över 100 kb, har använt mindre än 8 tecken. Förminskar i 640x480, men det är tydligen fel, nån som vet vad man ska skriva in istället för det i Photoshop så man kan lägga in bilder här??![8] ![]() M.V.H Tobias år 2005! ![]() ------------------------ Kolla gärna på min fotosida, där jag har samlat lite tågbilder: http://medlem.spray.se/tobiasja8/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej.
Har inte Photoshop, men för att minska bildstorleken kan man göra två saker: 1) Minska bilden storlek när det gäller antal pixels (x * y) 2) Öka kompressionsgraden när man sparar bilden till .jpg, den blir då sämre, men samtidigt mindre. Generellt sätt så beror storleken på både pixelupplösningen och antalet färger i bilden, många färger -> större bild fil. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
I Photoshop så använd "Save for Web" så kan du ändra komprimeringen och se direkt hur filstorlek och kvallité ändras.
Annars använder jag ACDSee 6 för att lätt ändra pixelstorlek på en hög bilder och sedan ändra format till .jpg. Går smidigt med dess batch hantering. Då markerar man först vilka bilder man vill ha, väljer Tools/Resize Images för att ändra alla till ex. 640x480. Efter det väljer man Tools/ Convert File Format för att spara om alla i .jpg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Mått och bilder på X32:s boggi? | Joel | Off-topic | 0 | 2004-11-19 20:10 |
Fegheten vinner alltid i Landet Lagom | Jonte | Off-topic | 26 | 2003-09-16 20:43 |
Senaste bilderna från TRS 2004 | Kvarne | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2003-09-14 17:20 |
Texturer på perronger och mått på dem önskas! | Olaf Lindström | Off-topic | 4 | 2003-05-17 10:33 |