![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() ![]() Grattis.. De sa ju redan från början att 32 är för pluttigt som TV ![]() I sovrummet skall man sova...., inte se på TV ![]() DVD-spelare med HDMI är en höjdargrej, de blir mycket bättre bild, än med scart. En digitalbox är nästan ett måste för att få skaplig bild på vanliga TVprogram, helst HDMI på den boxen oxå.
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2007-10-03 klockan 03:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Hedersmedlem
|
![]()
Pussgurkan:
Det var tack vare ditt välformulerade brev, jag fick kontakt och hjälp ifrån Dustin. Det ska du ha stort tack för! Märkte när jag gick in i menyn att det är väldigt dåligt med inställningar att leka med. Under Bild finns: Kontrast, Ljusstyrka, Bildskärpa, Färgtempratur (Kall, Normal, Varm) och Avbilda rätta "bakgrundsbelysningen" (Ljus, Normal, Mörk). Under Display finns: Zoom, Layout, Stillbild och Overscan. Sen finns Ljud (flest inställningar) och Setup att gå in och ändra på. Jag har ställt in upplösningen på skrivbordet till 1360 x 768. Tv´n (klarar 1366 x 768) tar då bort 3 rader pixlar på varje sida. Men går jag in på Meny - Setup - PC så står det 1080I. Borde det inte stå 720P? Och jag är lite undrande över att tv´n klarar 1366 x 768, men kollar jag Nvidias kontrollpanel så finns valen 1600 x 900 och 1920 x 1080 också. Varför finns dom valen om tv´n inte klarar dom? Man får också ta denna tv för vad det är. Det är en bra tv för det priset! Men den kan inte jämföras med dom stora på detta område (Samsung, Sony m.fl.)... Hawk: Tack! En kompis till mig har en Diboss 40" och köpte en Philips dvd med hdmi. Han sa att det blev en jäkla skillnad. Jag har dock inte sett det, då han jämt spelar dataspel, när man hälsar på honom... När det gäller digitalbox så lutar det åt en för dom fria kanalerna. OK, det är inte många, men jag vill inte ha fler utgifter just nu! Tillägg: Irriterar mig mer och mer på högtalarplaceringen på tv´n. Jag fattar inte hur man kan placera högtalare så där? Borde ju vara självklart med antigen lösa högtalare eller löstagbara högtalare på sånna här tv-apparater!!!!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2007-10-03 klockan 08:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Hedersmedlem
|
![]()
Upptäckte en sak...
Det är fler inställningar när man kör vanlig tv. Olika inställningar för varje källa alltså!
![]() |
#64 |
Medlem
|
![]()
Hej
Grattis till den nya burken och lycka till ![]() Hoppas att denna håller nu så du slipper allt strul. MVH Kenneth PS Läste någonstans att det finns något som säger hur många döda pixlar det får finnas innan apparaten är kass. Stämmer detta eller är det bara nonsens? Sen undrar jag om det finns något som säger hur lång "hållbarhetstid" det är på dessa apparater? Har ochså hört lite olika om detta. DS
![]() |
#65 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Jo, jag hoppas också jag slipper mer strul. Tror dock jag fick ett måndags ex av den andra tv´n... Angående hur många lysande/döda pixlar det får finnas på en lcd-tv varierar efter vad tillverkarna tillåter. Får man hem en tv och upptäcker en död pixel, så kan man ju använda sig av öppet köp! Hållbarheten på lcd-tv har jag hört ska vara väldigt lång, om det stämmer vet jag dock inte!? Schulz: Har velat om man ska köpa en Xbox 360 eller vänta tills PS3 går ner i pris. Jag har haft förgångarna till PS och gillat dom! Sen är det väl HD-DVD på Xboxen och Blue-ray på PS? Känns som kampen, Betamax vs VHS igen och man undrar vilket av dessa kommer överleva?????
![]() |
![]() |
#67 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Man blir väldigt sur, då spelupplevelsen och grafiken är mycket bra, även om jag inte har en HD-TV. Så jag hade gärna väntat något/några år och sedan köpa det. Tur det var 3 års fabrikationsgaranti på Xbox 360, undrar hur den är på PS3. Om spelupplevelsen och grafiken är lika bra eller bättre än 360 så är det ett givet val att byta i framtiden.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack för tipset Schulz!
Ja, jag har hört att många haft problem med krånglande 360 och att dom ska låta nått förskräckligt (fläkten). Men jag gilla grafiken och dom har ett bättre/lägre pris än PS3:an... Nåja, jag tror jag väntar tills PS3 går ner lite till i pris och hoppas jag valde rätt sen!?
![]() |
#69 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Sen måste den ha god ventilation, så det går ju inte att stänga in den för att bli av med ljudet. Men man vänjer sig (det gör man alltid).
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|