|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2011-10-26, 19:49 | #16 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Täby
Inlägg: 51
|
TS2012 verkar då kräva mycket av datorn, jag trodde jag hade en ganska bra dator, några rutter går rätt bra, 20-30fps, men t.ex. NEC, efter optimeringen, blir rena diabildvisningen.
Processor: AMD Phenom 9500 (fyrdubbla processorkärnor) Internminne: 3 GB Grafik: GeForce 8800 GT Grafikminne: 512 MB Nu har dock datorn kraschat, jag måste köpa en ny, men då inställer sig en fråga: jag var ju inloggad på Steam när den kraschade, kommer Steam att betrakta mig som inloggad och hindra att logga in på en ny dator? Någon som vet något om detta eller råkat ut för liknande? Mvh Torbjörn |
2011-10-27, 01:14 | #17 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Citat:
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
2011-10-27, 01:51 | #18 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
Citat:
|
|
2011-10-27, 09:43 | #19 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Täby
Inlägg: 51
|
Citat:
Mvh Torbjörn Tack Mawkish också, för ditt svar. Man blir ju lite orolig, jag har köpt en hel del DLC.. Senast redigerad av Torbjörn H den 2011-10-27 klockan 09:50. |
|
2011-11-24, 00:03 | #20 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
Hej igen
RW känns inte lika roligt nu som innan uppdateringen till RW3, men jag vägrar att ge upp. Det faktum att det är tyst som i graven från rs.com samtidigt som de pumpar ut nya addons som vi förväntas lägga pengar på känns lite extra beklämmande. Nåväl, i alla fall. Ny dator blev det ändå tillslut. Inte enbart på grund av RW3, utan det finns fler spel som jag ville få bättre flyt i. Nu undrar jag om någon har några tips om hur jag ska bli av med den flimrande kontaktledningen och upphängningen av densamma? Vilken/vilka inställningar kan tänkas påverka detta? Spontant så skulle jag gissa på Anti-Aliasing, men den går ju inte att skruva upp utan att fps sjunker som en sten. Och även med AA på högsta så finns dessa tendenser ändå kvar. Jag önskar verkligen att detta skulle gå att justera via grafikkortsinställningarna istället. Nåja ... som vanligt så är alla tips mer än välkomna. mvh .... Mats |
2011-11-24, 01:09 | #21 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Mja håller mig borta från att kommentera RS.com annars riskerar hjärnan att explodera av ilska över mycket snack och inte ett spår av någon verkstad så länge det inte handlar om att kränga DLC förstås
En sak att testa kan ju vara att skruva upp inställningen för shadows till high om du har den på någon lägre inställning som tex medium för då får jag med rejält med flimmer pga av skuggorna. Annars ska det ju vara Anti-aliasing som ska eliminera detta(jag har själv SSAA 1x2 med fxaa inject som jag nämde förut). Det kan också vara ruttberoende(har inte koll på var bilden är tagen) eller egentligen objektberoende för det är en ny shader som ska användas för väldigt tunna loft som tex kontaktledning eller olika typer av stängsel som ska minska flimmret och det är ju inte säkert att det är uppdaterat för den rutten.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
2011-11-24, 01:33 | #22 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
Citat:
Bilden är från Hagen to Siegen. En gammal rutt, så om det är nya shaders som gäller så kan det mycket väl vara problemet. Själva kontaktledningen ser ju inte så hemsk ut, även om den blir hackig en bit bort. Det är upphängningen som är värst. Och den ska ju iofs inte användas i våra svenska rutter. AA har jag satt till SSAA 2x1, plus att jag använder fxaa inject. Jag skulle kanske kunna gå upp till 2x2, men då börjar fps att bli lite väl låg. Jag provade just att ställa upp Shader Quality och Shadow Quality från medium till highest, men det hjälpte tyvärr inte på luftledningen. När jag ändå är igång med mina frågor, har du någon aning om vad rutan Low Detail Shadows har för funktion? Om jag bockar för den, spelar det då någon roll vad jag väljer för Shadow Quality? mvh .... Mats |
|
2011-11-24, 02:05 | #23 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Jag tror det inte ska ha någon betydelse vad low detail shadows står på det är nog mer om man vill visa en suddig cirkelskugga under objekten men är oberoende av den riktiga skuggan så att säga.
Det verkar finns lite rapporter om flimmer speciellt på den rutten, hur ser det ut på tex SAD's uppdaterade Altenburg hittar du något flimmrande på de bryggorna eller stängslen med eller ser allt bra ut på den?
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
2011-11-24, 03:00 | #24 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
Citat:
Jag trodde att det gjorde de vanliga skuggorna mindre detaljerade. Nu kör jag med Shader och Shadow på High. Det ser bättre ut på SAD's rutt, men nog är det en del flimmer på bryggorna där också. Jag får väl hoppas på att dom jobbar hårt i det tysta och att fler inställningar kommer att kunna göras via grafikkortet efter en eventuell uppdatering. mvh .... Mats |
|
2011-11-24, 18:41 | #25 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Gjorde en liten sammanställning över de inställningar jag kör med får se om du hittar några användbara skillnader. Min inställning av upplösningen mer av praktiskt betydelse när man sitter och exporterar,testar om och om igen så känns det smidigare att bara köra RW i ett fönster. Sedan vet jag inte om du har Nvidia eller Amds kort efter uppgraderingen men slängde med de inställningarna också
Tog ett referens screenshot så ser du hur det ser ut för mig. Jag har en del flimmer med som synes speciellt när man vinklar upp mot himlen(detta tror jag är en bugg för det är många saker som så att säga skär sig mot himlen och ser udda ut "glow" från mina bangårdslampor är ett exempel som nästan försvinner helt). Så jag vet inte om det går att få så mycket bättre för tillfället.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
2011-11-24, 20:16 | #26 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
Tackar
Jo, jag har också ett Amd-kort nu: Radeon HD 6850 1GB CPU: Intel i7-2600 @3,40GHz RAM: 12,0 GB Det ska väl i alla fall räcka lite längre än min gamla dator. Skönt att veta att det inte bara är jag som har flimmer. Som du säger så är det kanske så bra det går att få det för tillfället. Tusen tack för hjälpen. mvh .... Mats |
2011-11-25, 00:06 | #27 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Herregud ja den datorn fixar ju lätt det senaste i spelväg utan problem, ja utom just RW kanske då som inte ens är i närheten av det senaste även om man lätt kan få den uppfattningen när datorfläktarna spinner loss
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
2011-11-25, 21:02 | #28 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
Ett tips för den som tycker att grafiken inte riktigt flyter så bra är att dra ned skuggorna ett snäpp.
Just skuggorna i den nya grafikmotorn har stor betydelse på framerate då de kräver mycket kraft att räkna ut, särskilt om det finns många ljuskällor också. /æ |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|