![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hmmm...
(Mitt inlägg försvann?) Nåja. Vem har tagit bilderna? Du fredrik bor väl inte i smålandsomrdået, eller?[8] --------------- Hälsningar: Som fylle 14 den 2/6! =) |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Kolla noga vad Fredrik har skrivit VR. (under hanses bilder)
Citat:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...320531,00.html MvH. Mson ![]() http://www.tagbilder.com |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Som jag har sagt inan Gammalt är äldst och bäst.
Se bara på olykan. intinon är den som har fått störst skador med förstört koppel samt böjt ramver och kommer inte att kuna gå itrafik förens om minst 1 månad. T44:an derimot fick ju bara räcket böjt en lampa krosad samt ett hjul urspårat. Skule gissa på att den är tilbaks i trafik om ca 1 vecka. |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Det kan inte vara så att godståget väger ett antal gånger mera än Itino-tåget i fråga och därför inte fick lika stora skador?
Annars vill jag nog inte hålla med om att säkerheten på äldre fordon är bättre än dagens. Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Itinon stod still T44 kom farande!(kan ju ha inverkan!) Vill ni se fler iblder så har jag hela artikeln i Smålandstidningen...[8D] EDIT: Din mail funkar nog ej Repairman så jag undrar om du tillåter att jag använder dina bussurker? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Det beror nog inte så mycket på själva tyngden...utan mer vad av ena tåget som träffar det andra. De flesta persontåg åker ju inte runt med en järndank till nos
![]() Medans ett godslok nog kan få sina törnar med åren...och därför troligen har en starkare "ram" runt loket. Sen är t44:an inte så spetsig i fronten som Itinon. Tic |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
|
![]()
Jag får upp en jämförelse om vad som händer om en Volvo 740 krockar med en Nissan Micra, typ samma sak. Fast Micran hade nog aldrig kommit ut i trafik igen.
Mvh:Trigger ![]() http://medlem.spray.se/farjestad5 |
![]() |
![]() |
#11 |
Avregistrerad
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
y31an blev vandaliserad på natten[:X], sönder klottrad[V]
mvh Rodi |
![]() |
![]() |
#12 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Men det är spekulationer från min sida. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Tror inte att T44 är ram sne efter som bufertarna tog den största smälen som synnes på intinon.
intinon är byggd med ett golv ramverk för att stadga upp underredet och själv bärande karos.Med förstärknings ramverk i fronten. Olyckligt viss så siter inte rambalkarna i samma höjd som på äldre fordon vilket syns på bilden av intinon. T44 bufertar och bufert balk har tryckts in melan ramen och förstärknings balkarna på intinon vilket har medfört att ramen är sne och hyttens förstärknings ram är upåt pressd ca 1-16cm. sedan så är kopplet inpresat och har knäkt en av balkarna i ramen. skadorna på T44 ser ut att vara koncentrerad runt fronten och aktern/buffert plankorna och skyds ramen samt buffertarna. Men det är bara vad jag ser. |
![]() |
![]() |
#14 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Eftersom jag själv var i Hok och tittade så ligger Markus nämre sanningen när det gäller T44an.
Det fick en ordentlig kyss och det lär ta betydligt mer än en vecka innan (om ens alls) den är i trafik igen. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#15 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Hej!
Det är nu ca ett halvårs sedan denna olyka inträffades! Itinomotorvagen är ännu inte i trafik, dom reparerar den vid tågverkstan i Nässjö, vad det gäller T44:an så togs den i trafik i September 2003, jag har själv varit i Nässjö och frågat! Så, så ligger det till nu! Sten Johansson |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Fina kvällsbilder från Småland | Pson | Off-topic | 7 | 2004-02-01 20:10 |
Nästan en Itino | Rojje | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2003-11-02 22:43 |
Bilder på Itino och Rc-lok från Nässjö! | Olaf Lindström | Off-topic | 8 | 2003-07-10 12:10 |
Pursche, du har ju kört Itino! | Pson | Off-topic | 9 | 2003-02-23 17:16 |