![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() ![]() Jag får inte längre igång en del av mina tåg! Dom är precis nyinstallerade, men dom vägrar ändå att röra sig. SJ x2000 2035 SJ X9a nr 101_red Är några av dom strejkande tågen. Jag puttar i framåt, gasar lite och släpper bromsen. Kollar P så jag får ström. Vad är det för kommando eller åtgärd som jag glömt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Testa Z för att kvittera säkerhetssystem.
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Nu lyckas jag få igång "SJ X9a nr 101_red" med x-tangenten...
Fast SJ x2000 2035 vägrar fortfarande flytta på sig. Nått mer knep för att få igång det? ![]() Senast redigerad av Dm3 den 2010-02-07 klockan 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Kollat att alla bromsar är lossade? Så att inte dynamisk broms eller lokbroms fortfarande ligger på? Använder du MSTS BIN?
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Har Bin.
Fortsätter trixa... - - - - - - Jo, nu gick det igång! ![]() Vet inte riktigt hur jag gjorde... Men nu funkar det! Tack för hjälpen! ![]() Senast redigerad av Dm3 den 2010-02-07 klockan 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Men &%¤#¤#"!
Nu börjar alla lok bete sig likadant. Är det nån grej som mstsBIN lägger till? Hur "slår man på" sitt lok då? Vilken knapp? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Vilken version MSTSbin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Testa att byta version av bin... Kör du stable eller working?
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Bin v 1.7.051922. Borde vara stable...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Ta samma version som jag har 1.8.010516 här: http://mstsbin.uktrainsim.com/eng/eng.html Avinstallera din gamla MSTSbin före. Inställningar/kontrollpanelen/lägg till och ta bort program.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2010-02-08 klockan 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Ja, använd working release. Det hjälpte för mig, även om jag bara hade problemet med Rc-lok.
![]()
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Ska mixtra med Bin så fort jag får tid...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Efter ett byte av mstsBin-version så funkar tågen igen!
Med andra ord så satt dom fast rätt ordentligt. - - - - - - Hur byta ut mstsBin-version: Avinstallera den gamla via Lägg till / Ta Bort program i Kontrollpanelen. Om du har lagt in flera mstsBin i olika installationer så kan du ändra version manuellt: * Ersätt Train.exe med en likadan Train.exe version 1.2, från en ursprunglig installation. * Radera mappen "MSTSBIN_BACKUP" som finns i Train Simulator-mappen. * Installera den nya versionen av mstsBin. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |