|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-06-29, 17:12 | #31 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Här går det undan och snyggt blir det också.
Först Ra, sen Da och nu F, på bara ett par veckor. Med det här tempot, så finns det snart inga STW-lok kvar att uppdatera.
2012-06-29, 17:36 | #32 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Tack Bengan, men vist finns det....
... STW-lok kvar att uppdatera, Ds, Du, Hg, Ub m. fl. Med den metod jag övat in går det ganska smidigt med modifieringen !
Och ta en titt på denna lista t.ex. så ser du att det finns jobb även för målarmästare i evighet. Amen! http://www.svenska-lok.se/motor.php?s=20&litra=D&typenr=
2012-06-29, 17:46 | #33 | |
|
Citat:
Själv hinner man knappt titta på det ena loket, innan nästa ramlar in på droppen. EDIT: Jaha, vad var det jag skrev precis. Gick och kollade min mail, direkt efter det att jag skrev här och vad ligger inte där. Ett F-lok länkat till din dropbox.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2012-06-29 klockan 17:50. |
|
2012-06-29, 18:14 | #34 |
Veteran
|
Jo, det är kul att jobba när inget strular...
... så jag stack ned till lokskyltsgjuteriet, och se vad dom håller på med !
2012-06-29, 19:47 | #35 |
Veteran
|
Ännu en sak att hålla i "bakhuvudet"...
... är att samma textur används för dag och natt-mesherna. Man måste göra texturen ganska mörk för att det skall se bra ut både dag och natt. Ekan har påpekat detta och mörkat ner intriörtexturen, men det räckte nog inte så jag har mörkat den ytterligare (döm av bilderna!). Svenolov har gjort skriptet så "intelligent" att om man stänger av strålkastarna så slocknar även "nightmeshen" !
Tror jag lyckats balansera Aurans "lysande" inställningar ganska bra så "den ljusnande framtid är vår"
2012-06-30, 18:15 | #36 |
Veteran
|
Ett genombrott...
genom väggarna på gamla STW-Ds, snälltågsloket med den mördande hastigheten 90 kph. Semitransparenta fönster är ju mitt motto numera:
2012-06-30, 19:50 | #37 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
Du är helt fantastisk lan som uppdaterar dessa lok!
2012-06-30, 20:08 | #38 |
Veteran
|
På Spåret, premiär...
... loket är väl OK, men titta på boggier och panto, inte roligt ! Det blir till att bygga om dom också. Shining, specular och reflective var tydligen inne på tidigt 2000-tal, men teaktexturen på Ds är svårslagen även idag!
2012-06-30, 21:36 | #39 | |
|
Citat:
Ska kolla och se, om jag hittar någon bild på boggin av henne. Men tror isåfall, att jag redan har skickat sånt till dig, för länge sedan. Men jag tar en titt på nytt och återkommer.
2012-06-30, 22:09 | #40 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
Har herr'n några funderingar på att mappa om underredet oxå?
Det ser ännu mer tragiskt ut än boggierna tycker jag, en helt "död" yta som man inte kan göra något åt i nuläget (minimappad ihop med div. andra detaljer). EDIT: Egentligen är det ju samma "elände" med underredet på alla D-loken (inkl. Da, fast det har jag glömt bort att gnälla på, hehe).
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2012-06-30 klockan 22:14. |
2012-07-01, 19:06 | #41 |
Veteran
|
En "värdig" dragare till Korvtigers teakvagnar...
blir väl Ds snälltågslok. Mycket jobb var det men jag är själv lite impad av hur bra den blev! Men mina betatestare får mig nog på andra tankar snart ?
2012-07-01, 19:27 | #42 |
Veteran
|
Sex lok på en vecka...
imponerar tydligen inte så mycket på detta forum ?
2012-07-01, 19:48 | #43 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
Kommentar!
Som vanligt njuter jag mest utan att kommentera skriftligt, men känner efter ditt konstaterande att skriftlig eloge är på sin plats. Som vanligt, om uttrycket tillåts, är resultaten mycket imponerande. Problemet är väl möjligen att när ditt namn dyker upp inom ramen för ett projekt så blir förväntningarna omedelbart höga efter allt annat förnämligt som du presterat under åren av varjehanda slag. Men min varmaste eloge till de senaste produktionerna och ser fram emot att få ratta dessa supermodeller.
Vill dessutom be att få instämma i din synpunkt rörande F-loken. Det var i många år mina favoriter också, även om Rapidloket var med och slogs om favoritskapet, men de var inte så allmänt vanliga. Bland andra favoriter fanns "Göteborgaren"/"Skandiapilen" - X5/X8 - men dessa kan jag ju sedan länge själv köra på mina banor. Sedan vurmar jag särskilt för smalspårigt - min barndom fanns i den miljön utefter Västgötabanan. Tack för allt - och fortsätt gärna om du vill, kan och orkar. |
2012-07-01, 19:49 | #44 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
Ser ut som man får användning för div halvmurket trä som sitter å skräpar på några gammla STW-lok (=texturer) .
Och att jag är impad, det vet du redan .
2012-07-01, 21:14 | #45 |
Medlem
|
ge oss dem nu det här är inte roligt längre
|