![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Tråkigt att det händer så ibland. lan har klättrat fort och högt med stege och sen ramlar man ner och skadar sig. lan repar sig nog, hoppas jag.
Jag rekomendera dig, lan, klättra långsam så blir det bättre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-08-05 klockan 03:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det blev till slut 11 vagnar som nu ligger hos Ekan och Bengan att fullända och ladda upp. De får gärna fortsätta denna tråd om de vill ?
Jag har lärt mig massa saker av detta projekt, bl.a. att inte gapa över för mycket ![]()
![]() |
#49 |
Veteran
|
![]()
Litt So3 Kungavagn, som användes mycket av Gustav VI Adolf. Den stod ofta några sommarveckor uppställd på Helsingborg C när Kungen vistades på Sofiero. Vagnen har en texturegroup men jag har med vilje försvårat för Bengan och Ekan att skita ned den, det vore ju nästan majestätsbrott ! En kungavagn hölls nog i mycket fin puts ?
![]() |
#50 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Den förblir i det skick den är.
Såg kungavagnen många gånger i Helsingborg, när jag var liten. Men om det är samma, vet jag inte. Men så många vagnar, kan han inte ha haft.
![]() |
#51 |
Veteran
|
![]()
Upptäckte att nedre vagnsidorna var helt förvrängda, dom blir det när man flyttar om fönster och "glömmer" att "slica" meshen i två delar först men det är fixat nu. Passagerarstödet fungerade inte, så det fanns inte några "australiska kungligheter" i vagnen, det är också fixat.
![]() |
#52 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Veteran
|
![]()
Jo, det är väl också ett majestätsbrott? Men att göra en "Royal Passenger Product" är väl lite overkill, men om nån vill så skulle det vara välkommet !!
Här finns lite bilder från kronprincessparets resa med vagnen till Ockelbo: http://www.trafikverket.se/Aktuellt/...-till-Ockelbo/