![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() ![]() ![]() Når jeg kjører RE med nye genererte ruter eller f.eks. andre nedlastede ruter også VBSR5 etter at Bønan har lagt til Gardermoen går RE Hakkete når jeg prøver å forflytte meg i terrenge. Men prøver jeg VBSR5 før Bønan la til sin del og alle orginalruter i RE flyter det helt perfekt. Så jeg kan ikke bygge noe videre på VBSR5 eller Flåmsbanen som jeg generert terreng til. Da alt her gåt hakkete. Er det noen som kan hjelpe?
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag har också märkt att det hackade rejält. Jag tror det är för mycket objekt i de område Bönan byggt. Mycket träd och gräs. Prova ta bort dem i tyngsta tiles. De får inte överstiga 1500 objekt. Börja med från Oslo, de överstiger många objekt (över 2000). Man tror att dagens datorer klarar många objekt som möjligt, men det orkar MSTS-programmet inte. Tyvärr. Jag håller mig upptill 1500 objekt.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-11-29 klockan 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Har du en sound source i starttilen? Placera en så borde det sluta hacka. Det är en känd bugg i Windows 7.
Totte: Har du laddat ner patchen som får rutten att flyta bättre? ![]() http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=825
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2012-11-29 klockan 09:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det är inte frågan om det, det handlar om RE. Och det handlar också om hur många objekt/tiles MSTS-programmet tål. En del objekt är väldig tunga och andra lätta. T.ex. Transfer drar mycket.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-11-29 klockan 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Sound sourche har jag aldrig använt när jag bygger, så det saknas i min del av VBSR.
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Dette er også på Flåmsbanen hvor det ikke er satt ut noen objekter ennå.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Oj! Har du provat min rutt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Har du provat med Sound Source i starttilen? Det bör hjälpa!
![]()
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Det hjalp å plassere en Sound Source i start tilen.
Takk for det Bønan.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Bra att det fungerade!
![]() ![]()
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Er det mulig å få større elvasjon på sporene -3000/3000
Da jeg trenger større fall/stigning på sporet. Se bilde
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
Jag tror att det är möjligt, vill minnas att jag har sett det i någon rutt. Har dock ingen aning om hur man ändrar det...
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |