|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-12-04, 12:45 | #46 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
BanByggarnanas server är snabb och kan ta emot mycket. Kolla där! http://www.banbyggarna.se/
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-12-04 klockan 12:47. |
2012-12-04, 13:09 | #47 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
När jag (för 100år sen) provade Trainz, så var just DLS det jag hata mest med Trainz. I teorin så är det smart som fasen att samla alla downloads på ett ställe. Men i praktiken så fungerar det dåligt. DLS var segt som fasen och många gånger var det nere. Sen var det många som ville ha sina grejer på egna sidor och inte på DLS, så allt blev ju inte samlat på DLS...
2012-12-04, 13:14 | #48 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
2012-12-04, 16:25 | #49 |
Medlem
|
Tycker också svenska objekt samlat på en plats som en download är bra, och det finns ju som nämnts på Uk Trainsim till exempel.
Skrev ett längre inlägg här om att problemet som diskuteras inte är lättlöst men med tanke på att det är ett känsligt ämne för de som gör objekten avstår jag. Men det är inget som löses genom att man gör som det föreslås av objektskaparna här. Men jag kommer fundera flera gånger innan jag bestämmer mig för om jag vill fortsätta med min rutt.
2012-12-04, 17:29 | #50 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
Jag håller med dig gubben och ställer samma fråga. En stor fördel med forumets egna Downloads är att alla kan ladda upp saker när helst dom vill. Och alla kan vara med och känna sig delaktiga.
Att lämna över allt till Banbyggarna eller Uk Trainsim låter i mina öron som att gå över ån efter vatten. Byråkratiskt och krångligt. Om ni har sådana tankar, varför inte lobba Steam direkt och kräva en "DLS" som kan fixa allt automatiskt.
2012-12-04, 18:16 | #51 |
Hedersmedlem
|
Jag förstår inte vad du menar. Kan du förklara lite i klarspråk?
|
2012-12-04, 19:33 | #52 | |
Medlem
|
Citat:
Om ni vill ha någonslags automatisk koppling till era rutter så är varken Banbyggarna eller Uk Trainsim något alternativ. Stäm i bäcken! Överlåt det till Steam. Dom är dom enda som kan att fixa det, om ambitionen finns. Detta forums Railsimulator/Railworks - Downloads är väl så bra i jämförelse med bäde Banbyggarna och Uk Trainsim (gå inte över ån efter vatten).
2012-12-04, 19:54 | #53 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
Ingen här har sagt att dom svenska objekten ska vara hos uktrainsim. Utan där har dom samlat dom engelska objekten och tågen i olika paket, som gör det enklare för dom som ska ladda hem och använda tågen och objekten. Det är alltså bara det systemet vi skulle vilja ha! Sen om paketen/paketet ligger på detta forumet eller hos Banbyggarna, tycker inte jag spelar nån roll. Ska det till paket, så måste det till nån som ordnar paketen. Ja, om inte varje tåg/objekt byggare kör sitt eget paket då... Kolla här om uktrainsim freeware packs: http://www.uktrainsim.com/FreewarePacks/ OBS! Kolla in videon om hur enkelt och smart det fungerar. Måste väl vara bättre än att installera 140 vagnar en och en?
2012-12-04, 20:32 | #54 | |
Medlem
|
Citat:
Det var väl upphovsmännens önskan och rättigheter som det handlade om egentligen från början. Då jag är i samma situation så lade jag mig in i debatten. Ämnet handlar egentligen om ALLA simulatorer. Inte bara RW.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-12-04 klockan 20:34. |
|
2012-12-04, 21:31 | #55 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Jag är för ett sådant storpack med svenska grejor och är villig att låta mina saker vara med.
Att jag föreslog banbyggarna var för att de redan är kända samt att detta forums server har begränsningar på hur stora filerna får vara. Har jag inte laddat upp något på länge så det kanske inte är något problem längre och då kan det lika gärna ligga här. Fast man vill också kunna plocka bort äldre varianter av filerna och det vill jag minnas är lite problematisk här i forumet. Är inlägget för gammalt går det inte längre att redigera och då när folk går in i tråden för att ladda ned paketet är det risk de tar första inlägget som då innehåller den äldsta (sämsta) versionen. Annars har jag ingen större synpunkt på var detta paket ska höra hemma. Att lobba hos Steam för att få automatiska nedladdningar tror jag är ganska så poänglöst. Ett sådant storpack skulle lösa de flesta om inte alla problem med rutter och objekt. Kanske inte alla objektskapare som vill vara med men det skulle ju vara frivilligt naturligtvis. Finns ju en del saker i Downloads redan nu som skulle kunna bli en bra grundplåt, särskilt om News ger okej på att inkludera hans svenska saker också. /æ |
2012-12-04, 21:56 | #56 |
Hedersmedlem
|
Hej!
Tack svenolof för föklaringen! Jag rekomenderar fortfarande BanByggarna för den är säker förvaring. Både i smått och stort. Objektskaparna kan ju be BB att ta bort objekt. Och att man hittar klart och tydligt där man vill ha den. Jag ger BB fem stjärnor i betyg.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-12-04 klockan 23:10. |
2012-12-06, 13:27 | #57 | |
Medlem
|
Citat:
2012-12-06, 14:28 | #58 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
Nu har jag skapat länk till BB i min signatur.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-12-06 klockan 14:32. |
|