![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
|
![]()
8 sek är dock långt ifrån godkännt! Så lång tid ska det inte behöva ta!
Dessutom så när Mikael å jag åkte härom dagen så visade sig dörrarna i C20 från sin bästa sida. Dörrarna gick nämligen att trycka upp om man lutade sig lätt mot dem. Asså inte helt, men tillräckligt mkt för att det skulle vara en allvarlig säkerhetsrisk. Om det är så nu när C20 är fortfarande rätt så nya, hur blir det då när de rullat lika länge som Cx? Det är en SKAM att Connex inte gör nått åt det, att det ska behövas en dödsolycka för att de ska reagera... ![]() ![]() ![]() Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
![]() |
![]() |
#47 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Om man tänker sig att det finns ca 100 stationer och att det tar 6 (underdrift) sekunder längre tig för dörrarna att öppnas. Och sedan 6 sekunder till extra för att stänga dörrarna. Det betyder att det tar 12 sekunder längre tid på varje station jämfört med Cx.
Jag tror då ej att det går att accelerera in 12 sekunder på det korta avstånd mellan stationerna i tunnelbanan![} ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ps. Kunde ingen göra en poll på det här? Ds. KAlle ![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
|
![]()
En annan nackdel med C20 är att man (iaf jag, tror iofs inte jag är den enda) lätt blir yr &/eller mår väldigt illa när man åker dom.
Det är synd att de är så, förut var det en ren fröjd att sätta sig på tunnelbanan, men nu(när man får åka c20) så är det en rejäl pest. Nää, jag väntar hellre ett tåg extra för att få åka Cx! [} ![]() ![]() ![]() Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
![]() |
![]() |
#49 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
[} ![]() ![]() KAlle ![]() |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Senior Member
|
![]()
Ska jag säga vad jag tycker, så blir det nog Cx tågen.
Visst kränger dem och väsnas så in i ....., men så är jag ju uppväxt med de tågen sedan jag var liten, så det händer väl att jag blir lite nostalgisk när jag ser ett Cx. Framför allt är C20 sköna att åka med, men som sagt: jag åker hellre Cx tågen. ![]() ![]() Björn N |
![]() |
![]() |
#51 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
men egentligen så är väl inte 8 sec någon större skillnad,
![]() MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem
|
![]()
Ja, ingenting duger åt Stockholmarna.
Jag tycker att C20 är mycket bättre än Cx därför att det har ett så härligt ljud när de accelererar. Visst är det ett bra argument! Sen, mår i alla fall jag inte illa av att åka C20. Men man mår ju illa av att åka de gamla skabbvagnarna. ![]() Med vänlig hälsning: Pson ![]() X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar. |
![]() |
![]() |
#53 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag är stockholmare! Gillar C20 väldigt mycket!
Tänkte bara påpeka det! [8D] //Peter |
![]() |
![]() |
#54 | |
Guest
|
![]() Citat:
![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
![]() |
#55 |
Senior Member
|
![]()
Jaja, vi får väl fadda då att folk har olika åsikter som man inte kan ändra på, Jag gillar Cx nån annan gillar C20. Så är det.
Ps. Det skulle vara kul med en pollpå detta. ds. KAlle ![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Mvh Mikael R / http://marc.fateback.com ![]() |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Senior Member
|
![]()
Håller med till 100% Mikael!!! Vi stockholmare kan väl få ha våra gamla sunkiga Cx tåg, så kan ni ta C20....Det skulle iaf inte jag gråta sjöar över!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KAlle ![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
|
![]()
Jag har inget imot C20 men jag tycker inte att dom pasar så bra på visa platser/Linjer i Stockholm.
det är som jag sa i en tidigare postning C20 på Rödalinjen Ibland på Blåa Men hälst inte på gröna mer än vid extremt låg trafik. Nä som dom sa här ovan på med pantograf och kjolar å ut med dom på Saltsjöbanan. Där läre dom pasa bättre än på Gröna linjen. Och däsutom så sliper man en massa A32er på Saltsjöbanan när vangn parken ska förnyas. |
![]() |
![]() |
#59 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Underjorden ja. Men, nu är det ju så att Tunnelbanan går en hel del ovanför jorden också. Och vi har redan bra bussar och tåg här i Linköping och Östergötlands län. Så vi behöver inte ha några C20-tåg här. Men ni skulle verkligen behöva nya spårvagnar på lidingöbanan. Med vänlig hälsning: Pson ![]() X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar. |
![]() |
![]() |
#60 |
Medlem
|
![]()
Ja det behövs men SL vill inte satsa på nya vangnar om inte lidingöbron rustas upp och man vill desutom att komunen ska betala Ca 10-20% av vangnarna men komunen är varken piga på att rusta upp bron eller betala för nya vangnar.
men däremot vill komunen ha nya vangnar för att satsa på att rusta upp bron. Så det är lite moment 22 över det hela. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
tack till stw och alla ni andra... | jswmusic | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2005-03-02 14:09 |