Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-08-13, 23:27   #16
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Jag pratade med någon förut som sa att SL - The game hade sin lilla charm, trots allt.

Sen har jag hört att Stena Line (tror det var dom????), haft ett spel man kunde ladda ner ifrån deras hemsida.....

Ja, varför inte ett "PR-spel" åt Silja eller Viking!? Behöver inte vara så jäkla avancerat för att vara skoj. Se på Transport Tycoon!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-14, 11:15   #17
Byggare Bob
Guest

Standard

Jag provade SL-The game för flera år sedan (jag köpte det på SL-center). Ett ganska kul spel där man skulle planera buss, t-bane och pendelstågstrafiken, bestämma taxan, köpa in fordon, tursätta dessa osv.
Jag minns att man kunde riva husen i innerstaden, och rev man Slottet, ja då blev det en [}] protest...

Men att vara VD för SL, vilket man i princip var i spelet, är nog ingen hit, för man fick bara mindre och mindre pengar från landstinget...

Byggare Bob
"In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?"

Svara med citat
Gammal 2004-08-14, 12:19   #18
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Byggare Bob

Det finns redan ett, nej två spel som har med rederier att göra:

Cruise line tycoon I och Carnival Cruise Line Tycoon II:

Båda finns på www.webbhallen.com

Sök på Cruise line tycoon

Sakanr däremot en fartygsssimulator typ Waxholmsbolaget, du kör din båt efter turlista och ser till att folk och gods kommer av vid bryggorna. Lite som MSTS fast i Stockholms skärgård.
Du byggare bob, det stavas med ett b, alltså det blir http://www.webhallen.com

M.V.H Tobias
år 2004!
------------------------
Kolla gärna på min fotosida, där jag har samlat lite tågbilder: http://medlem.spray.se/tobiasja8/
En tågsida på G med Itino.
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-15, 15:40   #19
Byggare Bob
Guest

Standard

Ja, klantigt av mig, förlåt. Det är www.webhallen.com och inget annat[^]

Byggare Bob
"In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?"

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Är det någon av desa vagnar som inte finns till TS Olaf Lindström Off-topic 0 2003-03-23 12:47
Finns det nåt intresse för dessa sakerna? =) Olaf Lindström 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 7 2003-03-18 20:47
Vilka saker finns i Trainz men inte i MSTS? Olaf Lindström Trainz - Allmänt om Trainz 4 2003-02-09 18:22
TGA Tool 2 fungerar inte! Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 11 2002-07-30 08:20
Vem sa att ånglok inte finns i Trainz... Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 21 2001-12-30 22:56

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:53.