![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Någon här som vet hur man får fram flera "callsigns" i MS FS 2004?
Alltså att flygledaren kan säga namnet på flygbolaget, fått fram Korean Airlines, Navy, Airforce via saker jag laddat hem men har hört att det finns en fil man kan ändra så att "alla" kommer fram? /SD |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Nu får vi se om jag kommer ihåg rätt. Om du vill höra och se rätt namn i ATC-panelen måste du gå in i det flygplanets aircraft.cfg-fil som finns i mappen Flight Simulator 9/Aircraft/xxxx där xxxx= det flygplan du söker. Cfg-filer öppnas med "anteckningar".
Där finns något som ser ut så här t.ex: [fltsim.4] title=B747-283B (SAS) OY-KHA sim=Boeing747-400 model= panel= sound= texture=sas checklists= atc_airline=Scandivaian atc_id=103 atc_flight_number=103 atc_heavy=1 ui_manufacturer=Boeing ui_type=747-200 ui_variation=SAS visual_damage=1 description= ADD NEW DESCRIPTION HERE [fltsim.0] är startraden för "repaint" 1 av aktuellt plan, [fltsim.1] repaint 2 och så vidare uppåt i nummerordning, i mitt exempel upp till [fltsim.4] som är repaint 5. Detta plan är repaintat med 5 repaints där varje bolag får sitt call-sign. Det är raden atc_airline och det efterföljande namnet som ger ditt call-sign, i mitt exempel Scandinavian med atc_id/atc_flight_number 103. Bäst är ju om namnet du väljer passar ihop med repainten, för verklighetskänslans skull. Innan du gör en ändring i aircraft.cfg-filen, gör en kopia så blir det lätt att återställa om det inte fungerar som det skall. Nu kommer det jag inte är riktigt säker på om det behövs eller inte: det finns en fil som heter airlines.cfg i mappen Flight Simulator 9/Aircraft där alla flygbolag finns listade. Öppna den och se om det bolag du valt finns med, om inte lägg till det också. Som vanligt, gör en kopia innan ändringen. Om någon ser att jag sagt fel eller missat något, säg till ![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
En liten fråga om Flight Simulator 2002 | jimsom | Off-topic | 1 | 2004-09-20 21:01 |
Hur i H landar man ILS i flight sim 2002? | Trigger | Off-topic | 8 | 2004-01-07 13:19 |
Combat flight simulator problem... | Olaf Lindström | Off-topic | 5 | 2003-12-31 13:18 |
Flight Simulator 2002 | Arman | Off-topic | 13 | 2003-04-28 22:42 |
flight simulator | johan | Off-topic | 7 | 2002-07-10 11:19 |