![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Senior Member
|
![]()
Är det jag som glömt hur man gör? har förr mig att man sätter in frekvensen för landningsbanan i NAV 2 och sen ställer man inte kursen till banan i couse. Och sen när man kommer i det gröna fältet så slår man på ILS knappen så ska autopiloten ta ner planet. Och sen några meter från marken så slår man av den och landar manuellt. När jag försöker göra det så fortsätter bara planet rakt fram på samma höjd. Jätte irriterande.
Någon som kan hjälpa mig? Mvh:Trigger ![]() http://medlem.spray.se/farjestad5 |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Senior Member
|
![]()
Det är nog så att du måste trycka på APR knappen också. Bör finnas en sådan.
Då skall autopiloten ta ned planet på ett säkert sätt. Men just denna funktion är inte så bra i FS, höjden kan man ibland få sköta lite själv. Detta beror på vilket plan man använder, tror att det finns något addon, (PMDG:s 737??) som har en väldigt bra autopilot. MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Du skall som sagt veta banans frekvens och riktining. Frekvensen ställer du in i Nav1. Riktningen ställer du in i course så att att kompass nålen har samma riktning som banan har, jag talar nu om B737 men principen är den samma för alla plan! Approach knappen är i flight simulator helt oanvändbar tycker jag, det är dessutom mycket roligare att flyga en manuell landning och ger mera glädje då man lyckas med den perfekt
![]() ![]() Säg till om de är något du undrar, jag förklara så gärna de lilla jag kan! ![]() ![]() /Johan |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
Olika ILS har olika höjaktivering.. vissa går igång vid 2200ft, medans en del kräver att man ligger på 1500ft..alltså, under 2200 och 1500.. eller?
|
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Jo så är det! Men bara man lyssnar på flygledningen kommer man nog rätt!
![]() /Johan |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]()
Ska ställa in det nästa gång i NAV 1 och se. Men sen trafikledningen har nog smuttat på för mycket vin eller nått för dom säger alltid till mig att gå ner i alltitude i allra sista minuten. Hade man lyssnat helt på dom så hade du varit på 1500ft när du egentligen ska va på landningsbanan! Väldigt dumt gjort tycker jag.
Mvh:Trigger ![]() http://medlem.spray.se/farjestad5 |
![]() |
![]() |
#8 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
![]() Mvh:Trigger ![]() http://medlem.spray.se/farjestad5 |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
|
![]()
Fint att de fungerar nu!
![]() ![]() /Johan |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
En liten fråga om Flight Simulator 2002 | jimsom | Off-topic | 1 | 2004-09-20 22:01 |
Flight Simulator 2002 | Arman | Off-topic | 13 | 2003-04-28 23:42 |
OS-krönika Salt Lake City 2002 | Pson | Off-topic | 0 | 2002-12-26 20:30 |
Frankrikes Grand Prix 2002 | Pson | Off-topic | 12 | 2002-07-22 14:48 |
flight simulator | johan | Off-topic | 7 | 2002-07-10 12:19 |