Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-13, 19:22   #1
Björne
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Standard Hjälp med ändring av dörrar

hur gör man för att ändra dörrar-typ? Alltså från vikbladsdörrar till "bussdörrar"?

Först och främst så får man väll göra dörrarna i lämpligt program men vart finns själva rutinerna för öppnandet av dörrar?!

Tacksam för hjälp

Spårvagns och T-bane-tok
Björne besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-01-19, 16:57   #2
Björne
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Standard

verkligen ingen som har koll på detta? Får jag inte ordning på detta faller hela mitt projekt med een spårvagn jag jobbat med en tid!

Spårvagns och T-bane-tok
Björne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-19, 18:43   #3
OG
Member

Reg.datum: Apr 2002
Standard

Kan bero på att din fråga är något otydlig.
Dörrar, vindrutetorkare mfl rörliga delar på en modell är integrerade delar i själva objektet. Vet inte hur det är med just dörrar men normalt sett fungerar sådana delar genom att de är animerade med två 'frames' där utgångspositionen är i stängt läge och den andra positionen i öppet läge. MSTS utför sedan animeringen mellan dessa två positioner under förutsättning att du namngivit delen korrekt. Den tekniska dokumentationen som följde med MSTS CDn beskriver lite av detta.

/Okrasa
okrasa @ xtracks.tk
www.xtracks.tk
OG besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-19, 19:00   #4
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Enkelt uttryckt, så kan man inte ändra sånt som dörrar, vindrutetorkare, strömavtagare m.m., om man inte gjort modellen själv eller har tillgång till projekt-filen modellen är gjord i. Samt kunskap om hur man använder 3d-programmet modellen är gjord i!

http://web.telia.com/~u60000256/index.htm
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Jag behöver hjälp! Snälla hjälp mig! ghost MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-05-12 20:06
Hjälp önskas av någon finländsk vän MatsH Off-topic 7 2003-01-20 23:52
Får ja ingen hjälp får det bli så här...[Och nu bl prymikom 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 24 2003-01-03 19:18
Hjälp! [Behöver instl. hjälp efter formatering] Yzerman Off-topic 16 2002-10-09 18:09
Håller på med en rutt och behöver lite hjälp Yzerman Trainz - Allmänt om Trainz 12 2002-06-24 15:14

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:29.