|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-04-22, 11:44 | #24 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
Semaforer korsbefruktas
Det strömmar nyheter från Svenolov; nytt signalsystem, nytt vägskyddssystem m m till betatestarna. Det har gjort att jag drabbats av en märklig korsbefruktning i samband med installation av semaforer till min nya DVVJ-bana. Jag har inte fått semaforerna att fungera, troligtvis beroende på delvis ny konfiguration, som satt myror i huvudet på mig.
Problemet är att Melleruds station bör innehålla fem huvudtågspår. Nu verkar det som om semafor A lägger huvudtågspåret till semafor C. I och för sig rätt eftersom tåg från Göteborg mot Oslo vänder i Mellerud (1800-talet till 1950), men den konfigurationen tror jag inte är meningen. Det är möjligt att semafor C har fel beteckning och skall vara B enligt jämn/udda-principen. Älskar semaforer – de är levande på ett helt annat sätt än ljussignaler. Hur gör jagi mitt nya 2010 3.3? Nisse P.S; Stationen är utrustad med 42 ”kameleont-växlar” (se tråd: DVVJ), lika många växellampor och ett 20-tal hinderfria pålar. D.S. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|