![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#24 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... behöver jag veta mer om, t.ex. vilket läge de röda kranarna står i på bilden och åt vilket håll de vrids för att öppnas/stängas.
1. Lossningsläget bör väl vara framåt (logiskt?) så den står i bromsläge på bilderna ? 2. Varför skulle det behövas en lossningsventil till lokbromsen? Ser ut att vara nån vipparm ? 3. ? Varför blåser man huvudledningen och när ? 4. ? Varför stänger man av huvudledningen och när ? 5. Sandningspedal låter logiskt för mig ? 6,7. Fotstöd låter ochså logiskt, man satt ju högt och utan dom domnade väl benen ?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|