Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-01-29, 04:28   #1
rojo75
Member
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 43
Standard Spårvägen i Göteborg: signalering

Jag har en generell fråga vad gäller realism kontra funktion när man bygger t ex spårväg.

För att systemet ska kunna fungera med AI-förare och blocksträckor måste jag sätta ut en hel del signaler som egentligen inte finns i verkligheten. Hur upplevs detta om man "simulerar"? Kan man kanske sätta ut osynliga signaler som bara AI-förarna kommer att respektera?

Många signaler i spårvägsnätet är ju klarsignaler när spårvagn korsar trafikerad väg. Detta finns ju inget stöd för i TRS, så då får signalen ange blocksträckan framför, men då måste ju fler signaler finnas längs vägen för att vagnar framför (men ändå väldigt långt borta) inte ska stoppa upp trafiken. Antar jag? Förstår ni?

/rojo
rojo75 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Byggnader runt Göteborg C Hengelo 3D-design - Trainz 27 2005-09-03 16:52
Spårvägen i Göteborg rojo75 Landskapsdesign - Trainz 46 2005-09-03 16:12
Göteborg! Angelsmind Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 1 2004-02-09 02:56
Någon som fotograferade sjösättningen av Göteborg? Trigger Off-topic 5 2003-06-09 20:08



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009