Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-11-20, 17:49   #22
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alexfaldt
Om du vill ha automatik, men undvika blixten så kör på P-läget.
Man kan köra fullautomatik men ändå utesluta blixten genom att köra det programmet med en överkryssad blixt som symbol. Det är samma sak som auto-programmet, men utan blixt.

//Simon som alltid kör M

Citat:
Ursprungligen postat av Conny_87
Lika negativa som vanligt... Vill han köra på autoläge på sin kamera så får han väl göra det? Kan ju knappast kallas för "slöseri" eller liknande, det är ju trots allt hans kamera som han betalat för. Känns som om ni duktiga "fotonissar" går lite hårt åt oss andra som inte är lika duktiga. Kommentarer som de som dykt upp nu får en bara att tappa lusten att fota. Jag själv har ingen som helst lust att ge mig ut att fota då jag vet att jag allt för ofta möts av antingen total nonchalans eller rena sågningar när jag visar de bilder jag är lite extra stolt över eller visar ett intressant motiv. Jag har totalt tappat sugen på att fota och visa mina "alster".

Jag tycker i detta fall att Jonmpa's bilder var helt ok, trots ev "blixtar" osv.
Äh, det är ju bara lite tips. Ärligt talat så är den enda nyttan med en systemkamera som man kör auto på, att det ser proffsigare ut och att du kan använda riktigt dyr optik (fast om du gör det, då brukar du även använda manuella inställningar)...

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com

Senast redigerad av Joel den 2006-12-01 klockan 17:13.
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:42.