![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Nu har jag vart uppe i Stockholm. Jag och Mson åkte i princip allting som gick att åka på räls. Tänkte det skulle vara roligt att åka Lidingöbanan. Vi åkte tunnelbanan till Ropsten. Klev på Lidingöbanan. Mitt första intryck var att detta inte var ett tåg, det var något emellan buss och spårvagn. Och ful som tryk också. Usch. Men när den accelererade fick man ärligt talat ha öronproppar alltså, jag har aldrig åkt något fordon som varit så högljutt. Det krängde något oerhört och lät som sagt nästan värre än ett stridsplan. Usch, så vi klev av och tog bussen tillbaka till Ropsten där en C20 väntade. Jag tycker banan var helt okej, modern med nya elstolpar, slipers, grus med mera. Men skall man inte börja köra med Tvärbanetågen? A32 heter dem väl? Jag tycker dem andra "tågen" borde skrotas omedelbart. För även om banan är bra så är tåget skit. Och det gör hela resan skit, tyvärr. När kommer dem nya vagnarna? Med vänlig hälsning: Pson ![]() |
![]() |
|
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Några blandade bilder från Nässjö | vfp420b | Tågbilder | 2 | 2005-01-29 21:52 |
Ånglok från 60 talet | Lt. Procyon | Tågbilder | 10 | 2005-01-12 18:29 |
Tågbilder från schweiz | henke_89 | Off-topic | 1 | 2004-07-19 01:52 |
Bilder från Märsta samt Arlanda | Dson | Off-topic | 8 | 2004-04-20 16:54 |
Bobybanan - en mindre bana från 1800 talet | Olaf Lindström | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 6 | 2003-12-26 13:53 |