Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-19, 21:30   #1
Hovve
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Standard Halmkärva C - ?

Nu gör vi ett nytt försök med en rutt.......(min älskade malmbana gick ju åt skogen).

Den här gången får det bli en mer användarvänlig rutt för alla oss som gillar att köra och växla gods.

Har tänkt att banans centralpunkt skall vara Halmkärva C, en större ort med livlig godstrafik.

Genom Halmkärva ska två stora stambanor passera och skapa en knutpunkt. en oelektrifierad bibana ska också utgå från Halmkärva och glida genom terängen ner till en liten ort vid kusten.

Ganska mycket industrier kommer att finnas runt om längs rutterna och bidra till en livlig godstrafik. Givetvis kommer alla stationer trafikeras av persontåg i olika versioner.

Detta är mina tankar och bilder kommer att visas löpande i denna tråd så att alla intresserade kan följa med och komma med synpunkter.

Ni får gärna nu komma med förslag och ideer då mina tankegångar redan nu är ganska öppna.

Obs! banan är tänkt att vara användarvänlig och bygga på rolig trafik vilket kommer att innebära att jag inte kommer att lägga så mycket krut på landskapet, och andra sidan e jag inte lika duktig som många av er andra här på forumet på att bygga landskap. Hoppas ändå att många kommer att finna mitt projekt intressant.

Mvh

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:41.