![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
Om inte alla tar sitt ansvar så kommer ju inget att ändras. Jag är faktiskt förvånad över att den mänskliga rasen har kommit så långt i evolutionen som den har, för vi har ju uppenbarligen ingen självbevarelsedrift alls. Jag tycker personligen att Earth hour är en väldigt bra handling, även om det bara är en timme så gör det skillnad på många olika plan. Ni som har barn och barnbarn, vart fan hade ni tänkt att dom skulle bo i framtiden om ni fortsätter såhär ? för att om detta fortsätter som det gör, om folk tillåts fortsätta att härja som dom gör med diverse bensinslukade fordon eller att skita i att källsortera, så kommer denna planet inte vara beboelig så värst länge till. Alla har vi ett ansvar gentemot varandra, och den som skiter i det ansvaret skiter även i alla andra, den personen hör även hemma i en plastbubbla där den personen kan drunkna i alla sina sopor och utsläpp.. Den globala uppvärmningen är allas ansvar att motverka, man kan inte bara skylla på alla multinationella företag, visst dom har ett STORT ansvar, men man kan inte slippa undan sitt eget ansvar genom att säga att det är regeringens och företagens ansvar, för att uppenbarligen så har det ju inte funkat än så länge. Regeringen kan ju faktiskt inte göra ett skit om inte personerna i landet vill det. Utan folket har regeringen ingen makt. det var precis det här jag sa till min Syster innan, folk skiter fullständigt i klimatet för att dom tycker inte att det är deras ansvar, eller så tror dom inte på växthus effekten, då sa hon att jag var förbittrad och att jag inte borde vara det, för jag är för ung, men se nu vem det är som har rätt. Om inte alla hjälps åt och tar sitt ansvar, vart står vi då ? Om vi inte kan samarbeta kan vi ju lika väll klättra upp i ett träd nakna och kasta skit på varandra, men och andra sidan, apor kan samarbeta, En gång i tiden kunde vi det med, men nu så är världen full av krig och förödelse. Man måste vara bered att ta konsekvenserna av sina handlingar.. Är ni säkra på att ni verkligen är det !? allt måste ju ha sin naturliga motsats, Darwin har sin, den kallas för religion, evolutionen har sin, den kallas de-evolutionen, och den har precis anlänt. |
|
![]() |
![]() |