Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-18, 09:40   #9
desse56
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Landskrona, Sweden
Inlägg: 334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Har inget direkt bra tips på något enskilt tåg, men kan ju klarlägga lite, att det är stor skillnad på att köra tågen i DCC- eller CAB-läge.
DCC är ju ett enklare läge, där acc. och inbromsning inte alltid är specielt realistiska.
I CAB- läge beter sej tågen däremot mycket mer realistiskt, vad gäller körupplevelse och egenskaper, t.ex sackar ner i motlut, man blir tvungen att bromsa i medlut, väldigt skifftande bromssträckor beroende på tåglängd/vikt och hastighet, möjlighet att bara använda lokbroms, eller bromsa hela tåget, mm mm, och givetvis även acc, t.ex är det stor skillnad på att starta ett godståg med 10 olastade vagnar, mot ett dito med 40 fullastade vagnar.

Också kan vi skippa gämförelser med andra simulatorer här, det var inte det frågan gällde.
Cab-läget ÄR mycket realistiskt....men problemet är bara att motorn och bromsarna ha alldeles för stor kraft....
desse56 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009