Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-29, 08:23   #1
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard gnöl"-tråd om DLS....

som Lennart beskriver i denna tråd och som jag fortsätter med här.

http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...238#post242238

Smaken är som baken, delad och med all respekt mot er andra som är emot DLS. Så är min syn på det hela, att jag skulle vilja se allt material som är gjort för Trainz på DLS. Sen om det är svenskt eller inte, spelar ingen roll. Det värsta jag vet, är att ladda ner en bana och det saknas en massa saker. Då är det rena lotteriet, att kunna hitta dom saknade kuiderna.

Har full förståelse, att ni som bygger gratis material till Trainz. Inte vill att andra tjänar en massa pengar på erat jobb, som i detta fall DLS (N3V).
Samtidigt står jag och många av er, på två olika ben också. För när någon dyker upp här på forumet och inte har köpt spelet på laglig väg, utan har laddat ner en piratkopia. Då brukar det bli ett jäkla liv och ingen som vill hjälpa till. Så lite dubbel-moral dyker då upp, genom att vi vill att dom köper ett äkta Trainz och vem gynnar vi då, om inte N3V.

Själv tycker jag, att ju fler som laddar ner mina saker, ju roligare är det att hålla på. Var precis inne på DLS och såg att Bjornl:s saker har ramlat in där. t.ex. Donj Ockelbo station. Den har legat på forumet sen 24/4-2011 och den senaste uppdateringen är från 30/4-2011 = 3 månader sedan. Den versionen har blivit nedladda 47 gånger och samma version finns nu på DLS, sen 28/7-2011, mindre än två dagar och är redan nedladdad 26 gånger eller typ mina ommålningar av Bears Duett:er runt 65-70 nedladdningar på forumet och 170-190 nedladdningar på DLS. Så för mig, känns det mycket roligare. Att få se många nedladdningar och veta, att allt jobb man har lagt ner, inte har varit förgäves.

EDIT: Fick för mig, att det var den 30:de idag. Men det är bara den 29:de och då har Ockelbo bara legat ett dygn.

Senast redigerad av Bengan den 2011-07-29 klockan 08:27.
Bengan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:00.