![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#15 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
![]() När man väl fått in modellen i sin 3D-miljö, med alla 300.000+ polygonerna och givet att den är måttriktig så har man ju en suverän bas att snabbt bygga upp en tågsimulatorvänlig ny modell, genom att använda den importerade geometrin som bas och snappa en ny modell till de vertex som redan finns på rätt plats. Det är ganska snabbt gjort. Om texturen är användbar eller inte får man väl ta ställning till från fall till fall, men jag menar att det bör vara en suverän bas för att snabbt få en modell gjord jämfört med att bygga den från scratch. Nu utgår jag från att den importerade modellen håller en hög måttriktighet så man kan ta koordinaterna rakt upp o ner, annars spricker resonemanget. Bara en stilla fundering, utan att själv ha importerat nått o analyserat. ![]() |
|
![]() |
![]() |