![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
1. Rätt säker på att det är, som du säger, en handpump för att lyfta upp bygeln på ett lok som inte har något ledningstryck efter att ha varit avstängt en tid.
2. Utjämningsbehållare till bromssystemet. Den är genom en ledning som kopplas till mitten på den vänstra änden på behållaren, bakom körpulten, förbunden med förarventilen. Det är den mindre ledningen, som är framför den högra av de tre grövre ledningarna som sticker ut på undersidan av ventilhuset. De andra tre ledningarna går till, från vänster till höger, huvudledning, fria luften (sticker säkert ned genom golvet), samt huvudbehållaren. 3. Strömställare, skull nog tippa på att även den undre är det. Vad de går till däremot. Gissning, utan någon särskild ordning, belysning i hytt, frontlyktor, slutlyktesken, hyttvärme, tågvärme. 4. Nej, en tryckknapp. Och jag är rätt säker på att det är en ringklocka, som var till för när man körde multippelkörning. Samma fanns på HC-bussarna vill jag minnas. 5. Ingen aning vad de är för något. Lampor är nog en rätt bra gissning i alla fall. Slirvarning, samt någon varning för elektriciteten kanske? 6. Naej, skulle inte tro det. Det sitter ett skåp som mer liknar ett säkringsskåp på hyttens bakvägg, i mitten. Kolla Bengans bilder. Element kan jag dock tänka mig att det är.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |