![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
|
![]()
hej, syrrans son har några frågor
1.Lite fundersam över namngivningen. Behöver jag namnge submesh enligt infon eller fixas det i RW? Vilka mått vill du ha på planket? Vad jag förstått ska du ha ett 4 meter långt bullerblank, men hur brett och högt? Unit: Meters LxBxH Vill du ha en "grund" till staketet, t.ex om staketet inte är roterat i backens lutning utan är upprätt? I vissa spel så hanteras roteringen av objekt i lutande terräng, dvs. objekten roteras vinkelrätt terrängen. Om roteringen sköts av grafikmotorn så kan den ändå behöva en grund, t.ex när terrängen är ojämn, men "hålen" blir inte lika tydliga. Vissa grafikmotorer (min t.ex ![]() 2 Hur sköts det i RW? Behövs det en grund? Och i så fall, behöver jag göra något med meshen? Eller sköts det på annat håll? 3Vänster skiss, modell följer terrängens lutning vinkelrätt. Höger skiss, modell roteras ej, och fylls antingen i med en grundmesh, kopiering eller ingenting alls. jag får inte in skisserna här som bild men det räcker bra med en 3ds fil ? jag är inte så bra på sånt här /john
__________________
Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P |
![]() |
![]() |