![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Nu har jag kollat Christian Dalins UDF15- och UF-släp. De är väl, i stort sett, bra utförda, men fönsterindelningen stämmer inte. På UF-släpet till exempel har Christian missat att de två sidorna är helt olika! Även postsläpet uppvisar felaktigheter. Nu vill jag egentligen inte gnälla på andra som berikar vår hobby, men eftersom jag var med på rälsbusstiden har jag kanske litet mer bildmaterial och minnesbilder än er litet yngre killar. Det betyder att jag fortsätter att försöka beveka Robban om att han ska anpassa sina grundmodeller för mina släp.
En variant är att jag lägger ut tre av mina släp (UB, UDF15 och UF) relativt snart och så får jag byta ut .s-filen senare. Andra släp som kommer (och som naturligtvis har funnits allihopa) är: UAF; UABF, UBF (utan manöverhytt); UDF20 samt motorvagnen Y8 (med större frontruta). Mina egna motorvagnar (SWJ:s alltså) finns redan i tre olika versioner, som Y6, Y7 och Y8. Hoppas att Robban kan hjälpa till med tre olika inredningar också. De ska ju ha olika säten till exempel. I somras var jag dessutom ute och tog hundratalet bilder på manöverbordet och där håller jag på att bygga en riktig (och fungerande) cab. Så håll ut! Mer info (och prylar) kommer... /Med vänlig hälsning "Tågny" ![]() Edited by - torpal on 22 February 2003 10:42:46 Edited by - torpal on 22 February 2003 12:21:45 |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Några blandade bilder från Nässjö | vfp420b | Tågbilder | 2 | 2005-01-29 20:52 |
Tågbilder från schweiz | henke_89 | Off-topic | 1 | 2004-07-19 00:52 |
Ue nytt växlingslok från STW | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 37 | 2004-05-19 17:28 |
Bilder från Märsta samt Arlanda | Dson | Off-topic | 8 | 2004-04-20 15:54 |