Citat:
quote:
niofem:
Du kan inte jämföra rallyspel med racingspel, det är som att säga att dag och natt är samma sak. Och kalla TOCA för arkadspel????? Är det verkligen TOCA du menar?
|
Personligen tycker jag att det går bra att jämföra realismen mellan rally- och racingspel; känns det realistiskt så är det realistiskt oavsett om det är ett rally- eller racingspel. TOCA har "kantig" styrkänsla (har dock ej testat Race Driver), och därtill är det något av ett arkadspel.
Citat:
quote:
Och spel kan skilja ruskigt i olika versioner, så döm inte ut 2:an av STCC för att du inte tyckte om 1:an. Och gå inte på vad du hört, utan på vad du testat själv!
http://pirpen.cjb.net/
|
Jag håller med dig, men jag skrev tydligt och klart vad det var som jag hade läst och vad som var egna åsikter/erfarenheter.
Citat:
quote:
niofem:
Vad har du för ratt? Kanske är den felinställd?????
|
Jag har en Microsoft SideWinder Force Feedback (senaste versionen) med SideWinder mjukvarukonfigureringsprogram, även det av senaste versionen (4.0 tror jag). Jag har testat ett flertal olika inställningar. Tidigare hade jag en Dexxa Steering Wheel, som jag totalt körde i motsvarande över 10 000 mil innan den tyvärr gav upp.
Så felinställd ratt? Knappast.